IP-Only och Trelleborgs Bredbands AB tecknar gemensamt fiberavtal

Trelleborgs Bredbands AB har i dag tecknat ett samverkansavtal med IP-Only. Detta avtal går i linje med såväl kommunens som IP-Onlys höga målsättningar med fiberutbyggnaden – ingen ska stå utanför digitaliseringens möjligheter.

Med dagens samverkansavtal mellan operatören IP-Only och kommunens bolag Trelleborgs Bredbands AB skapas möjligheter att erbjuda fler medborgare fiber till hemmet. Samarbetet innebär att IP-Only bland annat kommer att hyra fiber av Trelleborgs Bredbands AB.

– Samverkansavtalet med IP-Only är ett sätt för oss att få så många som möjligt av våra medborgare att få alla de fördelar som digitaliseringen innebär. Detta är inte minst viktigt med tanke på framtidens vård och omsorg som blir alltmer digital, säger Magnus Wahldén, VD på Trelleborgs Bredband AB.

Region Skåne har ett mål att minst 95 procent av medborgarna i regionen ska ha fiber senast år 2020. Detta är ett offensivare mål än regeringens mål på 90 procent i hela landet under samma period. Trelleborgs kommun och IP-Only har ännu högre målsättning då operatören nu erbjuder fiber till 100 procent av landsbygden i kommunen.

– Detta samarbete är ett tydligt exempel på vår filosofi – att genom samarbeten erbjuda fiber till så många som möjligt av medborgarna i Sverige. Och därtill med en solidarisk prissättning där du betalar lika mycket oavsett om du bor längst ut i landsbygden eller i tätort. Vi ser fram emot att fortsätta detta arbete, även i Trelleborgs kommun, säger Filip Åberg, försäljningschef landsbygd på IP-Only.

För ytterligare information:
Niclas Karnhill, ansvarig press och samhällskontakter, IP-Only.

Om IP-Only IP-Only är en svensk fibernätsoperatör som bygger, driver och äger fiberinfrastruktur i Norden. IP-Only lägger grunden för det nya digitala samhället. Vårt fibernät förbinder de nordiska huvudstäderna Stockholm, Oslo, Köpenhamn och Helsingfors – samt många städer däremellan. IP-Only investerar i Sverige, här driver vi ett rikstäckande fibernät, ett växande antal stadsnät och bygger kontinuerligt ut ny fiberinfrastruktur. Alla våra nät är öppna och neutrala. IP-Only har flera datacenter och erbjuder bland annat molnbaserad serverkapacitet till tjänsteleverantörer. Högsta tillförlitlighet och kvalitet är grunden för hela vårt arbete, anledningen är att IT-infrastrukturen och nätlösningar är en kritisk del av alla våra kunders verksamhet. Våra kunder utgörs av andra operatörer, systemintegratörer, tjänsteleverantörer på Internet, samt stora företag och offentlig sektor med egen IT-kompetens. Läs gärna mer på www.ip-only.se

Samverkansavtalet med IP-Only är ett sätt för oss att få så många som möjligt av våra medborgare att få alla de fördelar som digitaliseringen innebär. Detta är inte minst viktigt med tanke på framtidens vård och omsorg som blir alltmer digital.
säger Magnus Wahldén, VD på Trelleborgs Bredband AB
Detta samarbete är ett tydligt exempel på vår filosofi – att genom samarbeten erbjuda fiber till så många som möjligt av medborgarna i Sverige. Och därtill med en solidarisk prissättning där du betalar lika mycket oavsett om du bor längst ut i landsbygden eller i tätort. Vi ser fram emot att fortsätta detta arbete, även i Trelleborgs kommun.
Filip Åberg, försäljningschef landsbygd på IP-Only