Socialstyrelsens telefonitjänster – ny storaffär för IP-Only

IP-Only ska leverera Socialstyrelsens nya telefonilösning. Affärsvärdet är fem miljoner kronor. I lösningen kommer samtliga 750 användares mobila och fasta telefoner att anslutas till IP-Onlys centrala telefoniplattform med tilläggstjänster som röstbrevlådor, hänvisningsfunktioner och möjligheter till telefonkonferenser.

– IP-Onlys lösning passar våra behov och de har vunnit upphandlingen i konkurrens med andra leverantörer, säger Nikos Tsiourdinis, systemförvaltare på Socialstyrelsen.

Socialstyrelsen är en statlig myndighet under Socialdepartementet med en bred verksamhet som rör socialtjänst och hälso- och sjukvård. Med över 700 anställda och flera tusen kontakter per dag, både interna och externa, är kraven på smidig och driftsäker telefoni höga.

Samarbetet omfattar också en avancerad kontaktcenterlösning för hantering av bland annat multimediainteraktioner via e-post och chatt. Ett kontaktcenter kan enkelt beskrivas som en plattform för telefonister för parallell hantering av köer och olika kanaler.

– Det är självklart glädjande att vi får förtroende att leverera en modern lösning med full mobilitet tillsammans med en avancerad kontaktcenterlösning, säger Regina Donato-Dahlström, affärsområdeschef för IP-Only Enterprise.

Avtalet är på två år med möjlighet till tre års förlängning.

Niclas Karnhill, presschef på IP-Only
E-post: niclas.karnhill@ip-only.se

IP-Only är norra Europas ledande leverantör av nätverksinfrastruktur och nätnära tjänster. Med utgångspunkt i vårt stabila fibernät utvecklar vi produkter och lösningar som kopplar upp och ihop Sverige och Norden med all världens möjligheter.

IP-Onlys lösning passar våra behov och de har vunnit upphandlingen i konkurrens med andra leverantörer.
Nikos Tsiourdinis, systemförvaltare på Socialstyrelsen
Det är självklart glädjande att vi får förtroende att leverera en modern lösning med full mobilitet tillsammans med en avancerad kontaktcenterlösning.
Regina Donato-Dahlström, affärsområdeschef för IP-Only Enterprise