Den 7 mars är Skånes förebyggardag!

Onsdagen den 7 mars startar IQ:s nätverk med en träff i Malmö.

Trots att rapporter visar att ungdomar i Skåne dricker mer än i övriga landet så finns det många goda initiativ i regionen. Den 7 mars händer flera saker runt om i Skåne kring förebyggande arbete. Vi på IQ kommer även att visa hur man arbetar med denna fråga i närliggande kommuner.

I programmet medverkar Magnus Jägerskog, IQ:s VD och Kaja Halleen-Holmström. Kaja har varit med och jobbat fram konceptet Säker- och trygg förening i Kalmar kommun.

Vad är IQ Nätverk?

Med över 1000- IQ projekt arbetar IQ vidare och skapar ett nätverk.
IQ Nätverk vänder sig till alla som aktivt arbetar med att skapa en smartare syn på alkohol.

Som medlem i nätverket får man tillgång till nätverkets medlemssida där information kontinuerligt läggs upp från IQ-projekt och nätverksträffar.

IQ tror på att sprida goda exempel vidare och Triaden, IQ-projekt nr 880 kommer att berätta om bl.a. Föräldrakampen.

Vi bjuder på en lättare lunch med dryck.

Är ni intresserade att komma dit, vänligen kontakta Cecilia von Schedvin på cecilia@iq.se, eller mobil 0708-32 29 51.

Tid: Onsdagen den 7 mars kl 11.00-14.00
Plats: St Gertrude, Malmö

Varmt välkommen!

Om oss

IQ är en organisation som verkar för en smartare syn på alkohol. IQs verksamhet består av kommunikationsinsatser, rapporter och undersökningar inom aktuella alkoholfrågor samt ett rikstäckande nätverk av aktörer inom alkoholområdet. IQ är ett fristående dotterbolag till Systembolaget. Läs mer på IQ.se.