Irisity inleder samarbete med G4S Latvia

Irisity AB (publ) tecknar letter of intent för licensavtal omfattande SaaS tjänsten IRIS™, AI-baserad intelligent bevakningsteknologi

G4S är världens största säkerhetsföretag med verksamhet i 125 länder och över 657 000 medarbetare, bolaget omsätter drygt 8 miljarder Euro. G4S Latvia är den ledande säkerhetsaktören i Litauen och hanterar drygt 13.000 skyddsobjekt. G4S Latvia utökar nu sitt bevakningserbjudande med intelligent bevakning från Irisity.

-       Vi är imponerade av Irisitys algoritmer och ser fram emot att pilotinstallera IRIS™ för flertalet av våra kunder. Säger Aleksandrs Šnevels, Technology Director på G4S Latvia.

-        Vi ser stor potential i detta samarbete, där G4S är marknadsledande inte bara i Lettland utan i hela Baltikum. Vår fokusering på SaaS modellen och licensiering av vår intelligenta bevakningsteknologi passar väl i denna typ av samarbete, kommenterar Marcus Bäcklund, VD på Irisity.

Avtalet ger G4S Latvia rätt att licensiera IRIS™ inkluderat samtliga AI-algoritmer och SaaS funktioner efter det att en inledande objektsvalidering genomförts.

Marcus Bäcklund, VD

Telefon: +46 733 80 17 80
E-mail: marcus@irisity.com

marcus@irisity.com

Irisity är ledande inom intelligent kameraövervakning.  Med hjälp av proaktivt arbetande och självlärande algoritmer skapar Irisity kameralösningar som är speciellt anpassade för en mängd applikationsområden i samhället såsom skolgårdar, nattlig övervakning av äldre i hemmet och bevakning av olika typer av skyddsområden. Irisity verkar i en turbulent värld där övervakning har genomgått ett skifte från ifrågasatt integritetshot till självklar trygghetsfaktor. Med en offensiv tillväxtstrategi i ett av världens största och snabbast växande branschsegment satsar Irisity på att inom det närmaste året fördubbla sin patentportfölj och expandera internationellt.