Kommuniké från årsstämma i Mindmancer

Vid årsstämman i Mindmancer AB (publ), som hölls den 9 april 2014, beslutades följande:

• Stämman beslutade att fastställa den framlagda resultat- och balansräkningen, att ingen utdelning skall utgå samt att ansvarsfrihet lämnas åt styrelsens ledamöter och verkställande direktören.
  • Stämman beslutade att styrelsen erhåller oförändrade arvoden. Arvoden till stämmovalda ledamöter som ej är anställda i bolaget erhåller fem (5) basbelopp att fördelas inom sig. Till revisorn beslutades arvode mot löpande räkning.
  • Stämman beslutade till omval av samtliga ledamöter. Hans Ljungkvist, Åke Johansson, Mats Enegren, Göran Wolff och Johnny Berlic återvaldes. Till revisor valdes auktoriserade revisionsbolaget Ernst & Young AB med huvudansvarig revisor, auktoriserad revisorn Staffan Landén. Vid efterföljande konstituerande styrelsemöte utsågs Hans Ljungkvist till styrelsens ordförande.
  • Stämman beslutade att anta utse en valberedning inför ordinarie årsstämma 2015. Valberedning skall föreslå ordförande vid årsstämman, antal styrelseledamöter, arvoden till styrelsen, val av styrelseledamöter, val av revisorer och arvode till revisorerna. Valberedning skall bestå av fyra ledamöter med Håkan Krook (Chalmers), som sammankallande. På basis av aktieägarförteckning per 31 oktober 2014 skall Håkan Krook kalla samman representanter för bolagets fyra största aktieägare som därefter utgör bolagets valberedning. Valberednings sammansättning med angivande av namn, telefonnummer och mailadress skall publiceras på bolagets hemsida den 30 november 2014.
  • Verkställande direktören Johnny Berlic höll ett kortare anförande och berättade om året som gått. Tillfälle för frågor gavs och nyttjades av aktieägarna.

För ytterligare information kontakta:
Johnny Berlic, VD, johnny.berlic@mindmancer.se 031-789 40 01

Mindmancer har ett aktivt förhållningssätt till säkerhet. Genom användning av kameror kan vi förebygga skadegörelse, intrång, stöld och brand. Mindmancer är marknadsledande på bygg- och skolbevakning i Sverige och stor leverantör av intelligent kamerabevakning till industriföretag. Bolaget har verksamhet i Sverige, Finland, Norge, Danmark och Polen samt levererar till övriga Europa och USA.