Styrelseledamöter och ledande befattningshavare i IRRAS har meddelat sin avsikt att förvärva aktier i Bolaget

Som IRRAS AB (publ) (”IRRAS” eller ”Bolaget”) tidigare meddelat inleddes handeln i Bolagets aktier den 22 november 2017 på Nasdaq First North Premier. Nedanstående styrelseledamöter och ledande befattningshavare i IRRAS samt Serendipity Ixora AB, en av Bolagets större aktieägare, har idag meddelat Bolaget sin avsikt att under dagen, direkt eller indirekt via närstående bolag, genomföra förvärv av aktier i Bolaget på Nasdaq First North Premier upp till de belopp som anges för respektive part.

Anders Wiklund, styrelseordförande 0,5 MSEK
Kleanthis G. Xanthopoulos, styrelseledamot och VD     1,5 MSEK
Fredrik Alpsten, CFO och vice VD 0,3 MSEK
Sabina Berlin, VP Finance 0,1 MSEK
Serendipity Ixora AB 2,0 MSEK

Sammanlagt omfattar ovanstående avsiktsförklaringar förvärv av aktier upp till 4,4 MSEK. Förvärvade aktier kommer att omfattas av de åtaganden om lock-up som beskrivs i det prospekt som Bolaget upprättat i samband med IRRAS IPO. Bolaget kommer senare under dagen att offentliggöra information om de förvärv av aktier som beskrivs ovan.

För mer information, kontakta:
Fredrik Alpsten, CFO och Vice VD

fredrik@irras.com

Denna information är sådan information som IRRAS är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 23 november 2017 kl. 08.00 (CET).