Höstens bästa kläder för lek, utflykter och äventyr

Vi på ISBJÖRN of Sweden älskar skalkläder. Vindtäta, vattentäta och med en fantastisk andningsförmåga som håller barnen i en alldeles lagom temperatur. Som passar perfekt för utelekar på förskola, skola och på familjeäventyren. Nyheter den här säsongen är den efterlängtade skaloverallen TODDLER för baby och barn och den tuffa skaljackan MONSUNE för junior. I år har vi även infört så kallade crow-cuff i skaljackornas ärmar så att de utan problem kan användas i två säsonger.

ISBJÖRNs skalplagg håller väta ute, men ventilerar samtidigt fukt och kroppens egna ånga med hjälp av plaggets höga andningsförmåga. Skalkläderna tillverkas i ett slittåligt material och kan även användas på vintern med rätt isoleringsplagg under. ISBJÖRNs kläder är helt flourkarbonfria. Över 90 procent av kollektionen är i bluesign-certifierade material, vilken är den bästa miljögaranten som   finns i textilbranschen.

ISBJÖRN TODDLER SKALOVERALL är en vind- och vattentät skaloverall för de minsta barnen. Den är 100 % vind- och vattentät, har tejpade sömmar och erbjuder samma kvalitet och funktioner som plaggen till de äldre barnen. Den har en avtagbar huva, mjuka innermuddar i ärmslut. Bensluten är åtdragna för att undvika att de trampas ner och gummiband under fötterna håller overallen på plats. Toddler finns i färgerna Love och Ice. Storlek från 74 - 98 cl. Cirkapris inkl. moms: 1300 kr

ISBJÖRN STORM är en vind- och vattentät skaljacka med god ventilation och snygga detaljer som passar för aktiviteter året runt. Den ersätter alla typer av vind- och regnkläder och är mjuk, skön och hållbar. Den har tejpade sömmar, vattentäta blixtlås och en justerbar huva. Den är liksom hela ISBJÖRNS kollektion flourkarbonfri. Jackan är i bluesign®-certifierad 2- lagersmaterial med ett membran på insidan. Vattenpelare: 15.000 mm. Andningsförmåga: 15000 gr / m2 / 24 timmar. Storlekar från 86/92 - 158/164cl Färger: Smoothie, DarkNavy, SilverGrey, CandyFrog, Swedish Blue, Royal. Cirkapris inkl. moms: 1 400 kr

MONSUNE Hardshell Jacket är en snygg och funktionell vattentät skaljacka för juniorer. Ett utmärkt allround plagg, som kan användas för en mängd olika väderförhållanden och aktiviteter. Jackan är tillverkad i ett 2-lagersmaterial med ett membran på insidan, vilket ger en vattenpelare på 15.000 mm och mycket hög andningsförmåga, 15000 gr/m2/24 timmar. Alla sömmar är tejpade, ärmarna har "Grow-cuffs", vilket kan expandera ärmarna hela 3 cm i längd och jackan kan användas ännu en säsong. Storlekar: 134/140 – 158/164cl
Färger: Ice, Royal och Navy. Cirkapris inkl. moms: 1 600 kr

KULING är skalbyxor för de mindre barnen från storlek 86/92 – 110/116. HURRICANE som är framtagna och har ett utseende som passar de lite äldre barnen finns i storlekarna 122/128 – 146/152. Skalbyxorna ersätter alla former av vind- och regnkläder, har tejpade sömmar, är flourkarbonfria och kan precis som skaljackorna med rätt isolerande plagg under användas året runt. Vattenpelare:15.000 mm. Andningsförmåga: 15000 gr/m2/24 timmar.  Cirkapris inkl. moms: Kuling 1 000 kr / Hurricane 1 200 kr Följ ISBJÖRN of Sweden på Cision , I nstagram

Taggar:

Kläder från ISBJÖRN of Sweden är helt fria från flourkarboner.

Citat

Maria Frykman Forsberg, vd på ISBJÖRN of Sweden