ISBJÖRN presenterar helt ny T-shirt i TENCEL® och nya färger i funktionsbyxan Trapper Pants

ISBJÖRN of Sweden presenterar inför sin vår- och sommarkollektion en helt ny t-shirt i det svala, mjuka och slittåliga materialet TENCEL®. Dessutom nya fräscha färger i funktionsbyxan ”Trapper Pant II”. T-shirten kommer i naturnära mönster som representerar en aktiv och äventyrlig livsstil. Nya färger för Trapper Pants är Pumkin och Plum (lila och röd).

TENCEL® är gjort på naturfiber från snabbväxande trädsorter, exempelvis Eukalyptusträd, och materialet är 50% mer absorberande än bomull, mjukare än silke och svalare än linne. TENCEL® är prisbelönt med “The European Award for the Environment”. I T-shirten är naturfibern blandad med nylon och Elastane® för att utnyttja de bästa egenskaperna hos de tre materialen, skapa ett tåligt och bekvämt plagg som håller i längden och klarar av en aktiv livsstil. Kollektionen innehåller mönster som på olika sätt representerar miljö och hållbarhet, precis som ISBJÖRN of Sweden.

​Färger: Smoothie, Ice, Graphite, Sky, Pumpkin
Storlekar: 86-164 cl
Finns i butik: feb/mars.

Trapper pants i nya färger
Trapper Pants kommer till vår- och sommarkollektionen 2018 i nya färger. Denna allroundbyxa är extremt slittålig men samtidigt mjuk och skön - en etablerad storfavorit. Ett Cordura®-material ger byxan ett effektivt och snabbtorkande skydd, samtidigt den är stretchig och perfekt för uteäventyr som vandring, klättring och cykling likväl till vardagslek i förskola och skola. Byxan är justerbar i midjan och benslut. Byxan går ton i ton färgmässigt, även över de förstärkta delarna av byxan.

Färger: Pumpkin, Plum, Smoothie, Mole, Ice och Graphite
Storlekar: 86-164 cl

ISBJÖRN of Sweden använder återvunnet material i sin produktion och strävar hela tiden efter att vara så miljövänliga som möjligt, samtidigt som de producerar hållbara, slitstarka och högkvalitativa kläder som efterliknar de som finns på marknaden för vuxna.

Följ ISBJÖRN of Sweden på Cision, Instagram @isbjornofsweden och på Facebook.

ISBJÖRN of Sweden är ett svenskt outdoor- och skidvarumärke som erbjuder marknadens bästa och mest hållbara tekniska funktionskläder för barn mellan 0-16 år i kategorierna baby, kids och junior. Företagets vision är att erbjuda slittåliga och hållbara kläder i miljövänliga material som motsvarar kvaliteten hos premiumvarumärken för vuxna. ISBJÖRN of Sweden grundades år 2005 och har idag återförsäljare i Skandinavien, Europa, Japan och sedan hösten 2016 även i Kina. www.isbjornofsweden.com

Citat

Maria Frykman Forsberg, vd, ISBJÖRN of Sweden