ISBJÖRN utrustar äventyrare med 3-lagers-stället EXPEDITION

EXPEDITION Hard Shell Jacka och Byxa erbjuder allt man kan önska av ett trelagers skalställ när det gäller prestanda, komfort och attityd. Dessa tekniska användbara skalplagg rustar äventyrare för långa dagar utomhus, oberoende aktivitet och väderförhållanden. Expedition framtagen för de lite äldre barnen och är exempelvis utrustad med lavinsändare från RECCO®. Produkterna är nya i höst- och vinterkollektionen 17/18 och erbjuds i fyra olika färger.

EXPEDITION Hardshell Jacka har ventilationsblixtlås för att ge optimal ventilation vid behov. Jackan har ett snölås, förböjda ärmar, bröstfickor, liftkortsficka och justerbar integrerad huva. Ärmsluten har innermudd med tumgrepp i stretchmaterial och justerbar velcro. EXPEDITION Hard Shell Jacket är utrustad med lavinsändare från RECCO®

EXPEDITION Hardshell Byxa har blixtlås upp till höften på båda benen. Ovandelen är i en stretchig avtagbar mudd, hängslen och justerbar midja. Byxan har 2 fickor på benen och knäppbart snölås i benslut samt förstärkning i nederkant.

Plaggen har en vattenpelare på 15.000 mm och en mycket hög andningsförmåga, 15000 gr / m2 / 24 timmar. Alla sömmar är 100% tejpade och jackan har vattentäta blixtlås från YKK.

De har en vattenavvisande finish DWR (Durable water repellent) från BIONIC Finish Eco® som är 100% flourkarbonfri.

Storlekar: 134/140 – 146/152 – 158/164cl
Färger: Black – Ice – Smoothie – SunPoppy
Cirkapris inkl. moms: jacka: 3700 kr / byxa 3400 kr

Följ ISBJÖRN of Sweden på Cision , I nstagram @isbjornofsweden och på Facebook .

Taggar:

Snabbfakta