Pris för ISBJÖRN of Sweden i Scandinavian Outdoor Awards på ISPO 2018

Under sport- och outdoormässan ISPO i München, presenterades vinnarna i Scandinavian Outdoor Awards (SOA) där ISBJÖRN fick pris i kategorin ”Kids Award” med sin helt nya barnvagnsåkpåse – ISBJÖRN Stroller Bag. I sju kategorier presenterades vinnare utifrån kriterier som design, innovation, funktionalitet, kvalitet och hållbarhet.

Juryns motivering till priset löd:
Det här är den bästa året-runt-åkpåsen du kan hitta på marknaden. Det vind- och vattentäta, andningsbara ytterhöljet kombinerat med det extra avtagbara innerhöljet gör att åkpåsen passar perfekt till kallare temperaturer. Blixtlåset är skyddat av ett hölje och en avtagbar fuskpäls skyddar barnet från blåst i ansiktet. Det högkvalitativa tyget gör att åkpåsen kommer att hålla i flera generationer och även ha ett mycket bra andrahandsvärde.

ISBJÖRN Stroller Bag är flourkarbonfri och framtagen i bluesign-certifierat material och är fodrad med PrimaLoft® Black Insulation Eco. Den kommer att finnas i kollektionen höst/vinter 2018/2019.

Åkpåsen är kompatibel med de flesta barnvagnar på marknaden och kommer i både enfärgade och mönstrade färger.

Följ ISBJÖRN of Sweden på Cision, Instagram @isbjornofsweden och på Facebook.

Citat

Juryns motivering till priset SOA Kids: