ISEC: Handelsstopp i Isec på grund av listbyte

ISEC: HANDELSSTOPP I ISEC PÅ GRUND AV LISTBYTE AktieTorget beslutade på styrelsemöte den 4 december 1999 att anta ISEC Intelligent Security AB (publ) för notering på AktieTorget. Efter handelns slut på IM Marknadsplats fredagen den 21 januari stoppas handeln i ISEC Intelligent Security AB (publ). Anledningen till handelsstoppet är att ISEC, som ett led i byte av aktielista, skall anslutas till Värdepapperscentralen (VPC). Under tiden aktieboken avstäms och till dess registreringen hos VPC är avslutad är handeln stoppad. I samband med handelsstoppet och noteringen på Aktietorget kommer en omvänd split med förhållandet 100:1 att genomföras. Detta innebär att 100 gamla aktier ersätts med en ny. Även en omstämpling av A-aktier kommer att ske med innebörden att alla aktier i Bolaget blir av samma slag. Alla köp- och säljorder i ISEC som finns hos IM Marknadsplats AB efter marknadens stängning den 21 januari kommer att annulleras. Handeln i ISEC´s aktie beräknas återupptas på Aktietorget måndagen den 7 februari. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/01/17/20001002BIT01200/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/01/17/20001002BIT01200/bit0002.pdf