Anna och Lina vann Isikosts smaktävling

Report this content

Anna Command, Stockholm, och Lina Jonsson, Bollnäs, vann Isikosts tävling om ny smak på företagets proteinpulver. Deras förslag, Pina Colada, vann i konkurrens med bl a semla, rosmarin/tomat och bacon (!).

-Det är roligt och inspirerande att arbeta med utveckling av våra produkter i nära samarbete med konsumenterna, säger Dean Ruzic, vd på Isikost.

Tävlingen utlystes i början av året och mängder av förslag trillade in. Dessa gallrades till tio finalister som gick vidare till omröstning. De tre förslag som fick flest röster togs sedan fram för provsmakning. Vinnaren, med smak av ananas och kokos, hade intressant nog föreslagits av både Anna och Lina oberoende av varandra. De belönas nu med var sin årsförbrukning av valfritt proteinpulver från Isikost.

Isikost lanserade sina första produkter i april i år och är alltså redan i full gång med att utveckla sortimentet ytterligare.

-Dock behåller vi hela tiden fokus på att ta fram kosttillskott av hög kvalitet som kroppen mår bra av, säger Dean. Vårt nya proteinpulver med Pina Colada-smak har en bred aminosyraprofil. Det är baserat på vassleproteinisolat som snabbt tas upp av kroppen, perfekt efter ett träningspass.

Det nya proteinpulvret kommer att finnas klart för beställning i slutet av sommaren på www.isikost.se

Dean Ruzic, vd Isikost
Tel: 070-827 28 50, Mail: dean@isikost.se

ISIKOST
Uppköparvägen 7, 120 44 Årsta
www.isikost.se | info@isikost.se
Tel. 08-480 025 10

Isikost vill erbjuda världens enklaste hälsa. Företaget utvecklar kosttillskott som kroppen mår bra av och erbjuder kunskap som är enkel att förstå. Sortimentet består av noga utvalda produkter som lätt tas upp av kroppen. De passar den som vill bli stark, vill minska sin vikt eller bara må bra. Vår filosofi är att god hälsa uppnås genom en kombination av träning, bra kost och balans i livet. Produkterna säljs via isikost.se.

Taggar:

Citat

- Det är roligt inspirerande att arbeta med utveckling av våra produkter i nära samarbete med konsumenterna
Dean Ruzic, vd