Isofol kommer presentera på årets uppsättning av Biotech Showcase Conference i San Fransisco

Isofol Medical AB (publ), ett kliniskt onkologibolag, meddelar att Chief Executive Officer Anders Rabbe och Chief Commercial Officer Sven Erickson kommer att vara på plats och presentera på den tionde årliga uppsättningen av Biotech Showcase Conference i San Fransisco, USA. Tillställningen är en nätverkskonferens som ger innovativa läkemedelsbolag möjligheten att träffa investerare och representanter från globala läkemedelsbolag som samlats för att deltaga på årets största läkemedelskonferens, den årliga J.P. Morgan Healthcare Conference, den trettiosjätte i raden.

Sven Erickson, Isofols CCO, kommenterar  ”Konferenserna J.P Morgan Healthcare och Biotech Showcase är tillsammans en global samlingsplats för både innovation och affärsutveckling inom läkemedelsbranschen. Tillställningen är en fantastisk möjlighet för diskussioner om nästa generations behandlingar för kolorektalcancer och den stundande registreringsgrundande studien för Modufolin®(Arfolitixorin). Isofol har i år ett mycket intressant schema, där vi ser fram mot att träffa ett flertal potentiella samarbetspartners och investerare ”

Information om bolagspresentation

Plats: Hilton, Union Square, San Francisco

Datum: onsdag den 10 januari 2018

Tid: 10:00 PST

Konferenssal: Yosemite - A

Sven Erickson, CCO, Isofol Medical AB

E­mail: sven.erickson@isofolmedical.com

Telefon: (+46)722 006 090

Modufolin® (Arfolitixorin) är ett nytt folatbaserat läkemedel framtaget för att öka effekten och minska biverkningarna vid cancerbehandling med antimetaboliter. Modufolin® innehåller den aktiva metaboliten hos alla dagens folatbaserade läkemedel som används kliniskt, inklusive leukovorin och levoleukovorin. Till skillnad från dessa kräver inte Modufolin® metabol aktivering för att åstadkomma en klinisk effekt hos patienter. Det gör behandlingen oberoende av patientens ärftliga förmåga att omvandla folater och utvärderas för närvarande i en klinisk fas 2-studie.

Isofol Medical AB (publ) är ett onkologibolag som bedriver klinisk utveckling av Modufolin® som ett förstahandsval vid behandling av spridd kolorektalcancer och som standardterapi vid högdosbehandling med metotrexat vid osteosarkom. Genom ett världsomfattande, exklusivt licensavtal innehar Isofol Medical kommersialiseringsrättigheterna till Modufolin® samt tillgång till Merck KGaAs (Darmstadt, Tyskland) patentskyddade tillverkningsprocess och produktion. Isofol Medical AB (publ) handlas på NASDAQ First North Premier. Certified Adviser är FNCA Sweden AB.