Isolda AB tecknar avtal med Logitech Europe S.A.

Isolda AB, ett dotterbolag inom Ambia-koncernen, har sedan Logitech förvärvade Jaybird LLC i maj 2017 haft ett avtal om distribution av Jaybirds produkter på den nordiska marknaden. Det nya avtal som nu tecknats, och som ersätter det tidigare, innebär att Isolda också får tillgång till Logitechs övriga sortiment, exempelvis möss och tangentbord.

Logitech designar produkter som har en naturlig plats i vardagen och som underlättar och möjliggör en smidig digital upplevelse. Logitech grundades 1981 med huvudkontor i Lausanne Schweiz. De började med att koppla samman människor med datorer och idag är Logitech ett multi-brand som för människor samman genom musik, gaming, video och datoranvändande. Varumärken under Logitech inkluderar Ultimate Ears, Jaybird, Logitech G and ASTRO Gaming. Logitech International är ett schweiziskt bolag noterat på SIX Swiss Exchange (LOGN) och på Nasdaq Global Select Market (LOGI). Läs mer på Logitech.com

”Genom distributionsavtalet med Logitech förstärker Isolda sitt erbjudande på den nordiska marknaden. Produkterna passar väldigt bra in i Isoldas produktportfölj och förväntas bidra till fortsatt tillväxt” säger Janne Johansson, Manager Operations – Supply & Delivery Isolda AB.

För mer information kontakta:
Janne Johansson, Manager Operations – Supply & Delivery Isolda AB.
E-mail: janne.johansson@isolda.se

Marcus Andersson / VD / Ambia Trading Group AB (publ)
marcus.andersson@ambiatrading.se

Isolda är en nordisk distributör och generalagent av starka varumärken inom tillbehör och förbrukning till det digitala kontoret och hemelektronik till den aktiva och mobila människan. Produkterna säljs via ett nätverk av över 3000 återförsäljare i Sverige, Norge, Finland och Danmark. Isolda grundades 1988 och med vår långa erfarenhet och djupa branschkunskap utvecklar vi sortiment och tjänsteutbud för att vara en inspirerande och innovativ partner till våra kunder, med bästa service, god lönsamhet och efterfrågade produkter. Huvudkontoret ligger i Göteborg, med filialkontor i Oslo och Stockholm samt logistikcenter i Jönköping. Isolda är en del av Ambia Trading Group, noterat på Aktietorget, där även bolag som Selector Logistik och Netpact Europe ingår. I koncernen arbetar totalt ett sextiotal medarbetare.

Citat

Genom distributionsavtalet med Logitech förstärker Isolda sitt erbjudande på den nordiska marknaden. Produkterna passar väldigt bra in i Isoldas produktportfölj och förväntas bidra till fortsatt tillväxt.
Janne Johansson, Manager Operations – Supply & Delivery Isolda AB