Fredrik Hjelmborn ny chef för ISS fastighetsförvaltning

Fredrik Hjelmborn, 37, har utsetts till ny chef för verksamhetsområdet Förvaltning inom ISS Property Services. Han kommer närmast från en befattning som biträdande affärsområdeschef för Property Services.

Fredrik Hjelmborn efterträder Ulrica Björnör, som lämnar ISS för nya utmaningar på Riksbyggen. Innan Fredrik kom till ISS, för tre år sedan, arbetade han på konsult-bolaget Alyata och dessförinnan på Skanska.

– Fredrik har aktivt medverkat till att vi idag är den ledande aktören inom Property Services i Sverige. Han har också den breda erfarenhet och bakgrund som krävs för att vi nu ska kunna ta nästa steg i utvecklingen, säger Anders Borggren som är affärsområdeschef för ISS Property Services.

– En av mina viktigaste uppgifter är att bidra till att utveckla branschen som helhet, genom nytänkande och genom att söka nya samarbetsformer. Vi arbetar aktivt för att öka produktiviteten och bredda vårt erbjudande och därmed öka värdet för våra kunder. ISS ska också vara den mest attraktiva arbetsgivaren i branschen, säger Fredrik Hjelmborn.