Heby kommun halverar kostnader för telefonitjänster

ISS stärker sin ställning som serviceleverantör inom de kommunala och offentliga kundsegmenten när Heby kommun upphandlar telefonitjänster till sin verksamhet. Avtalet gäller i två år, samt ett års option på förlängning, med start den 24 juli 2009.

Heby kommun i Uppsala län har drygt 13 000 invånare. I samband med att avtalet med den tidigare leverantören om tjänster för telefoni och svarsservice skulle gå ut, påbörjades en offentlig upphandling. Heby kommun sökte en partner som kunde leverera förmedling av samtal till direktnummer, mobil eller annat externt nummer, samt förmedling av meddelande och hantering av information. – Pris och kvalitet var de två viktigaste parametrarna när vi gjorde utvärderingen i upphandlingen. Många leverantörer nådde, liksom ISS, höga poäng när det gällde kvalitet. Men ISS låg i särklass bäst till när det gällde priset. Vi räknar med att sänka våra kostnader med 50 procent med ISS som leverantör, säger Kristine Nilsson upphandlingschef på Heby kommun. Med det nya avtalet kommer Heby Kommuns telefontrafik att organiseras under ISS Telefonitjänster. Det innebär att samtalen besvaras av ISS call center och fördelas på ett flertal erfarna telefonister. Kopplat till avtalet är även administrativa tjänster. – Vi är glada över att allt fler uppmärksammar denna service. Vi räknar med att Heby kommun på det här sättet får en kostnadseffektiv växeltjänst med hög och personlig service för sina invånare. Vi ser fram emot ett bra samarbete med Heby Kommun, säger Malin Brandtvig, verksamhetsområdeschef på ISS Telefonitjänster. ISS driver sedan många år även telefonitjänsterna för Norrköpings kommun, Solna stad och Sundbybergs stads växlar.