ISS Facility Services genomför strategiskt förvärv inom FM-området

ISS Facility Services har förvärvat Arctella AB, ett av de ledande företagen i Stockholm inom området Project Management (PM). Med Arctellas erfarenhet inom Project Management får vi nu spetskompetens inom FM-området och stärker ISS Facility Services position som ett av de ledande företagen på området.

Arctella har 4 ägare och 20 anställda som alla flyttar in i den nya organisationen. Precis som ISS arbetar Arctella med helhetslösningar inom FM-området, men går ett steg längre än andra. Ett av de projekt som Arctella ansvarar för är Försvarshögskolans nya hus som byggs på uppdrag av Akademiska hus. – Med sitt speciella kundfokus och helhetstänkande inom Project Management passar Arctella AB perfekt in i vår förändrade organisationsstruktur, säger Hans John Øiestad, VD för ISS Facility Services AB. Utöver Arctellas kompetens sätter vi särskilt stort värde på de kvalificerade projektlednings- och kundmätningsverktyg vi nu får tillgång till. Vi vill att våra kunder ska koncentrera sig på sin kärnverksamhet medan vi gör ”allt det där andra”. Det stärker kunden i sin affär. – Med ISS Facility Services får vi en stark ägare och samtidigt tillgång till en stor kundbas. Det ger både oss och våra kunder spännande utvecklingsmöjligheter. Framförallt känner vi att vi kan utvecklas enligt vårt koncept för helhetslösningar ”från idé till ett färdigt hus där människor utvecklas och trivs”, säger Anders Borggren, VD för Arctella AB.