ISS förvärvar Strålskyddspoolen

ISS förvärvar Strålskyddspoolen ISS Industri- och skadeservice har den 28 juni 2002 förvärvat Strålskyddspoolen, ett kärnkraftsserviceföretag med svenska och internationella kärnkraftskunder. - Förvärvet ger oss en bra plattform för vår fortsatta internationella expansion, säger VD Johan Halling, ISS Industri- och skadeservice. Samtidigt har ISS Industri- och skadeservice fått förtroendet att friklassa och sanera det fd aktiva laboratoriet på Studsvik. Stålskyddspoolen grundades 1980 av nuvarande ägaren Eero Matialainen. Företaget har idag 13 anställda och omsätter ca 18,5 miljoner kronor. Strålskyddspoolen utför strålskyddsarbeten på samtliga svenska kärnkraftsverk och har även internationella kunder, bla i England. - Kärnkraftverkens korta stopptider kräver en entreprenör med stora personella resurser. Förvärvet av Strålskyddspoolen stärker vår ställning inom kärnkrafts-service i Sverige och ger oss också möjligheter till fortsatt internationell utveckling, säger VD Johan Halling, ISS Industri- och skadeservice. ISS Industri- och skadeservice arbetar kontinuerligt med kvalitets- och metodutveckling med målsättningen att vara marknadsledande inom branschen. I uppdraget på Studsvik ska samtliga golv, väggar, tak och övrig utrustning detekteras och därefter dekonta-mineras. Uppdraget ska vara slutfört under 2004. Inom kärnkraftsservice är utbildad och motiverad personal en förutsättning för hög kvalitet och servicegrad på utförda tjänster. - De internationella möjligheter som Strålskyddspoolen erbjuder är attraktiva för våra kvalificerade medarbetare. Därmed säkrar vi en hög kvalitet på våra tjänster även i framtiden, säger Johan Halling. För ytterligare information, kontakta Johan Halling VD ISS Industri- och skadeservice 070-814 00 01 eller Eero Matialainen VD Strålskyddspoolen 070-590 08 14. Bifogat foto: Sanering på Studsvik, Nyköpings bildtjänst Click here to view pictures: http://www.newsonline.nu/imgway/index.asp?pmid=20133 ISS är ett av Sveriges största serviceföretag med över 16.500 anställda och drygt 10.000 kunder. Verksamheter bedrivs på 400 orter runt om i landet. Under 2001 hade ISS Sverige en omsättning på 4.2 miljarder kronor. Verksamhet bedrivs inom fem separata bolag:- ISS Industri- och skadeservice AB, ISS CarePartner AB, ISS Aviation AB, ISS Food Service AB och ISS Sverige AB. ISS tillämpar principerna för TQM - Total Quality Management - och arbetar brett med miljöfrågor. Delar av ISS Industri- och skadeservice och ISS Sverige AB är miljöcertifierad enligt ISO 14001. ISS Industri- och skadeservice AB ingår i ISS-koncernen som är börsnoterad i Köpenhamn och London och som under 2001 hade en omsättning på 34.8 miljarder Dkr. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/07/01/20020701BIT00110/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/07/01/20020701BIT00110/wkr0002.pdf