Lindström & Jonsson Saneringsteknik AB i Gävle får ny ägare

Lindström & Jonsson Saneringsteknik AB i Gävle får ny ägare ISS Industri och skadeservice har idag förvärvat Lindström & Jonsson Saneringsteknik AB (LJ) i Sandviken. - Tillsammans med LJ kommer vi att kunna erbjuda kunder i norr ett komplett utbud av tjänster säger Åke Söderberg, Industrichef ISS Industri- och skadeservice. Sandviksförtaget Lindström & Jonsson Saneringsteknik AB omsätter cirka17 miljoner kronor och har 24 anställda. Företaget erbjuder industri- och saneringstjänster till storföretag i regionen, främst inom stål- och energiindustrin. ISS äger sedan tidigare industriserviceföretagen Gävle Sanering i Gävle, Norrvac i Umeå och Midvac i Sundsvall. - LJ:s verksamhet är ett bra komplement till vår övriga verksamhet i norr. Vi stärker våra positioner inom stålindustrin och tillsammans kommer vi att kunna erbjuda alla kunder i regionen en ökad servicenivå säger Åke Söderberg, Industrichef ISS Industri- och skadeservice. Staffan Lindström, nuvarande ägare till Lindström & Jonsson Saneringsteknik AB kommer att arbeta vidare inom ISS Industri och skadeservice. - Med ISS som ägare får vi tillgång till ett brett utbud av tjänster plus kvalificerade system och affärskoncept. Den verksamhet som vi etablerat genom LJ stärks till förmån för våra kunder, säger Staffan Lindström. För ytterligare information, kontakta industrichef Åke Söderberg, ISS Industri- och skadeservice tfn 0708-14 00 04 eller Staffan Lindström, Lindström & Jonsson Saneringsteknik AB tfn 0707-10 58 40. ISS Industri- och skadeservice AB erbjuder tjänster inom skade- och saneringsområdet för industrikunder i hela Norden. Här finns specialkompetens för att klara av de tuffa krav på saneringsservice som ställs från bl a pappers- och massaindustrin, den petrokemiska industrin samt kärnkraft- och värmeverk. Brand- och fuktsaneringar är också viktiga tjänster inom vårt serviceområde. ISS Industri och skadeservice ingår i det internationella serviceföretaget ISS A/S som har mer än 245.000 anställda i 38 länder. ISS A/S är noterat på börsen i Köpenhamn. Mer information finns på www.iss-sverige.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/07/14/20040713BIT20710/wkr0010.pdf