OKG och ISS träffar nytt serviceavtal

OKG och ISS träffar nytt serviceavtal OKG och ISS Industri- och skadeservice har tecknat ett serviceavtal om bl a sanering och lokalvård på Oskarshamns kärnkraftverk. Avtalet är på tre år med möjlighet för OKG att förlänga i ytterligare två år. 1999 träffade OKG och ISS avtal om sanering och lokalvård i OKG:s samtliga lokaler på Simpevarpshalvön utanför Oskarshamn. I avtalet ingick att ISS övertog 57 medarbetare från OKG. Parterna har under kontraktsperioden på olika sätt, kontinuerligt följt upp avtalet och konstaterar att de mål som sattes upp har uppnåtts. Därför har man idag träffat ett nytt serviceavtal. - ISS har under kontraktsperioden visat sig kunna leverera en hög servicekvalitet samtidigt som man på ett bra sätt tagit hand om vår tidigare personal och effektivt integrerat dem i ISS totala organisation på OKG, säger OKG:s VD Patric Ramberg. Samtidigt har OKG under den gångna perioden uppnått en kostnadsbesparing med bibehållen kvalité - För oss har kontraktet varit en stor utmaning, säger Sonny Nielsen, VD ISS Industri- och skadeservice. Dels för att vi skulle kunna ge OKG en hög servicenivå dels för att skapa en gemensam driftsorganisation. Tack vare alla våra medarbetares goda insatser har vi nått uppsatta mål. Under den nya kontraktsperioden vill vi tillsammans med OKG också utveckla nya tjänster inom ramen för vårt kontrakt. För ytterligare upplysningar hänvisas till: VD Patric Ramberg OKG tel 0491/78 78 40 Berne Johansson OKG tel 0491/78 68 67 VD Sonny Nielsen ISS Industri- och skadeservice tel +45 21 26 71 79 Divisionschef Håkan Salvall ISS Industri- och skadeservcie AB tel 0708/14 00 50 OKG och ISS medverkar på Corebiz-mässan i Göteborg den 4-6 november 2003. Under rubriken "När personalen byter arbetsgivare" berättar OKG om sina erfarenheter av personalövertag i samband med outsourcing. Seminariet hålls onsdagen den 5 november kl 14.00-16.45. Mer information om Corebiz finns på www.corebiz.nu ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/11/03/20031103BIT00100/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/11/03/20031103BIT00100/wkr0002.pdf