BIG Travel reser till IT Gården

BIG Travel väljer IT Gården som outsourcingpartner

BIG Travel väljer IT Gården till att förenkla och att öka säkerheten. BIG Travel väljer IT Gårdens koncept där man tar del av IT Gårdens tekniska lösningar inom Storage On-demand och miljövänliga datacenters.

Vi valde IT Gården av flera skäl. Först och främst har man som leverantör visat på stort engagemang och tillsammans har vi diskuterat fram en lösning som är optimal för oss. IT Gården erbjuder en lösning med stort fokus kring både säkerhet, drift och lagring vilket är viktigt för oss och våra kunder, kommenterar James Perlman, CFO på BIG Travel.

Att vinna BIG Travel som kund visar att vi satsar rätt. IT Gårdens säkerhet avgjorde, det skapar vi genom redundant kommunikation som är kopplat genom i olika stämnät och genom säkra och miljövänliga datacenters  - säger Jens Thystrup / Account Manager på IT Gården.

Affären är värd minst en miljon kronor och gäller under 3 år. Lösningen omfattar backup, Enterprise SAN, virtualisering och tekniskt stöd.

BIG Travel är en av Sveriges största resebyråkedjor med 28 butiker i Sverige och ett kontor i Köpenhamn. BIG Travel erbjuder både privat- och affärsresor och har ett brett utbud inom flyg, charter, äventyrsresor, kryssningar, rundresor mm. Genom att samla marknadens utbud av resor, flyg och hotell på ett och samma ställe erbjuds kunder bästa möjliga pris och service oavsett typ av resa.

IT Gården bryter branschlogiken och levererar Stressfri IT utan tekniska diskussioner, lätt att beställa och rörlig kostnad per månad beroende på kundens behov.Företaget omsätter 180 miljoner med 87 anställda samt 8 datacenters. Kunderna supporteras 24/7 över hela världen i olika branscher. Vår vision är Stressfri IT.

BIG Travel väljer IT Gården som strategisk partner inom IT genom att teckna outsourcingavtal.

James Perlman / CFO BIG Travel