IT Gården lanserar Stressfri Print för ökad kostnadskontroll och miljöansvar

Företags printlösningar rymmer en stor del dolda kostnader – men få vet exakt hur mycket svinn, tid för administration, IT-support och inköp egentligen kostar.

Med utskriftstjänsten Stressfri Print får företag full insikt om de faktiska kostnaderna samt en skräddarsydd lösning där allt kringarbete är bortskalat. Skrivare, installation och service ingår. Utöver kostnadskontroll kan även miljövinsterna presenteras med hjälp av tjänsten. Med färre utskrifter och mindre svinn reduceras miljöpåverkan, vilket kan hjälpa företag att nå sina miljömål.

Stressfri Print är en outsourcad printtjänst som inte bara handlar om att spendera mindre, utan också om att hålla kostnaderna under kontroll på lång sikt.

- Med Stressfri Print tillhandahåller vi skrivare, installerar programvara, förser företag med förbrukningsvaror samt utbildar medarbetare i alla rutiner, inte minst i dem som gäller säkerhet, säger Johan Henckel, VD på IT Gården.

Genom att företag tar kontroll över sina utskrifter skapas samtidigt miljömedvetenhet, vilket är kärnan i tjänsten. För att kunna optimera företagets printprocesser görs initialt en noggrann analys och utvärdering av utskriftsanvändning i nätverket, utskriftsinfrastruktur och användarnas perspektiv.

- Våra slutsatser presenterar vi en rapport med en plan på hur vi kan hjälpa företaget att optimera just sina printprocesser; förbättringar som också leder till minskade utskrifter och större miljömedvetenhet, säger Johan Henckel.

Johan Henckel
johan.henckel@itgarden.se

Marknad
Daniel Fogmark
daniel.fogmark@itgarden.se

IT Gården grundades 1999 och har sedan starten arbetat med drift, hosting och molnlösningar. Vår vision är stressfri IT där vi levererar marknadens senaste teknologi till ett fast pris per användare per månad. Vi har över 100 medarbetare, 8 egna datacenters, svensk lokal support 24/7 och tar ett stort miljöansvar.

IT Gården har som mål att behålla platsen som den mest miljövänliga outsourcing och IT-partnern. En miljömässigt ansvarsfull leverantör; certifierade enligt ISO 14001 för sitt systematiska miljöarbete med energieffektiva produkter och en optimerad maskinpark.

I våra slutsatser presenterar vi en rapport med en plan på hur vi kan hjälpa företaget att optimera just sina printprocesser; förbättringar som också leder till minskade utskrifter och större miljömedvetenhet.
Johan Henckel