IT Gården tecknar miljon avtal med SST

IT Gården och SST med systerbolag har tecknat avtal för att säkra IT-driften

SST och SST Net är bolag som växer och finns på 5 geografiska platser i Sverige samt med kontor i Danmark och har 120 anställda. För att klara av tillväxten behövde SST en IT plattform som var säker, effektiv och skalbar. IT Gården tog fram en lösning som bygger på virtuella system och att man använder IT Gårdens miljövänliga infrastruktur.

- Vi ser många likheter med SST, hög tillväxt, snabb och personlig service, sponsring av lokala idrottsklubbar och dessutom säte i Landskrona. Extra kul när kunder har ett tydligt miljöfokus. IT Gården sparar mer än 80% av energin i kylningsprocessen jämfört med övriga branschen säger Jens Thystrup på IT Gården.

SST och SST Net är glada att inleda ett samarbete med en partner som är flexibel och innovativ. Vår IT lösning hos IT Gården är optimerad och kostnadseffektiv. Vi fastnade för deras miljötänk och deras tjänsteportfölj. Vi ser även samarbetet djupare då vi ser likheter med stödet till idrottsföreningar och att våra huvudkontor är belägna i Landskrona säger Mikael Svensson, IT-Chef, SST och SST Net

IT Gården bryter branschlogiken och levererar Stressfri IT med en rörlig kostnad per månad. Företaget omsätter 140 miljoner kronor med 70 anställda och 8 Datacenters. Säte är i Landskrona och grundades 1999.

SST och IT Gården tecknar miljon avtal kring IT-drift

Vi fastnade för deras miljötänk och deras tjänsteportfölj
Mikael Svensson/IT-Chef SST/SST Net