Delårsrapport Januari-Juni 2010

• Intäkterna uppgick till 1 222,5 Mkr (1 344,4)

• Rörelseresultatet uppgick till 37,6 Mkr (47,4)

• Resultatet efter finansiella poster uppgick till 20,7 Mkr (40,2)

• Resultatet efter skatt uppgick till 16,1 Mkr (29,3)

• Resultatet per aktie uppgick till 1,13 kr (2,05)

• Kassaflödet från den löpande verksamheten uppgick till -61,2 Mkr (89,1)

• Överenskommelse med en av Europas största dagligvarukedjor – ordervärde över 400 Mkr

Telefon:   +46 36 31 73 00
Mobil:   +46 70 694 86 82

d. CEO Mikael Gustavsson
Mobil:   +46 70 516 28 66

Telefon: +46 [0]36 31 73 00

ITAB levererar butiksutrustning och kompletta butiksinredningar till dagligvaru- och fackhandeln. Verksamheten består av projektledning, design, utveckling, tillverkning och försäljning. I konceptsortimentet ingår butiksinredningar i främst trä och metall, butiksutrustning såsom kassadiskar och entrésystem samt egenutvecklade produkter. Koncernen hade vid årsskiftet cirka 1 500 anställda och en omsättning på cirka 2,8 miljarder kronor.

ITAB Shop Concept AB (publ) är noterat vid Nasdaq OMX Stockholm och erbjuder kompletta butikskoncept till butikskedjor inom detaljhandeln. I helhetserbjudandet ingår kundunika konceptinredningar, kassadiskar, självutcheckningssystem och professionella belysningssystem. Bland kunderna finns de ledande aktörerna i större delen av Europa. ITAB är marknadsledande inom kassadiskar till detaljhandeln i Europa, och en av Europas största leverantörer av butiksinredning och belysningssystem. Koncernen har cirka 3 000 anställda, och omsatte 5 193 Mkr 2015.