• ITAB Shop Concept/

ITAB har ingått ett globalt samarbetsavtal med Toshiba Global Commerce Solutions Inc. i USA angående försäljning av självutcheckningssystem

ITAB har ingått ett globalt samarbetsavtal med Toshiba som är en av världens största leverantörer av POS system med global närvaro och ledande kompetens inom applikationsmjukvara och systemintegrationer till detaljhandeln. Avtalet innebär att Toshiba kommer att sälja och integrera ITABs självutcheckningskoncept på främst den amerikanska marknaden men även globalt på marknader där ITAB idag inte verkar.

Toshiba har verksamheter och verksamhetspartner över hela världen och är den enskilt största aktören på den amerikanska marknaden med en erkänd hög kvalitetsnivå och en bred kundbas inom hela detaljhandeln. ITAB når genom avtalet ut till en större marknad och då främst den amerikanska, som är ledande i världen inom självutcheckningslösningar i butik.

Första steget i samarbetet innebär att Toshiba integrerar ITABs självutcheckningskoncept i sin globala produktportfölj. Genom avtalet kan helhetslösningar med Toshibas ledande mjukvara och tjänster tillsammans med ITABs självutcheckningssystem levereras globalt. Avtalet ger också en möjlighet till ett framtida samarbete kring utvecklingen av detaljhandelns kassadiskområde.

ITABs självutcheckningskoncept syftar till att öka effektiviteten i butik genom att skapa snabba och flexibla alternativ för utcheckning, frigöra personal och möjliggöra en ökad servicegrad i butiken. ITABs lösningar innebär även ökad säkerhet. För mer information se www.itab.se.

Informationen är sådan som ITAB Shop Concept AB (publ) ska offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Denna information lämnades för offentliggörande den 28 april 2015 kl. 15.50.

Telefon:  46 36 31 73 00
Mobil:  46 70 694 86 82

Telefon: 46 [0]36 31 73 00

ITAB Shop Concept AB är noterat vid OMX Nordic Exchange och erbjuder kompletta butikskoncept till butikskedjor inom detaljhandeln. I helhetserbjudandet ingår kundunika konceptinredningar, kassadiskar, självutcheckningssystem och professionella belysningssystem. Bland kunderna finns de ledande aktörerna i större delen av Europa. ITAB är marknadsledande inom kassadiskar till detaljhandeln i Europa, och en av Europas största leverantörer av butiksinredning och belysningssystem. Koncernen har cirka 2 800 anställda, och omsatte 3 938 Mkr 2014.