ITAB Shop Concepts årsredovisning för 2011 har offentliggjorts

ITAB Shop Concepts årsredovisning för 2011 finns nu tillgänglig på www.itab.se.

Den tryckta versionen kan beställas via hemsidan under ”Finansiell information”, per e-post info@itab.se eller per telefon 036-31 73 00.

Denna information lämnades för offentliggörande den 12 april 2012 kl.11.30

För ytterligare information, kontakta:

CEO, Ulf Rostedt
Mobil: 46 70 694 86 82

CFO Magnus Olsson
Mobil: 46 70 544 47 89

Telefon: 46 36 31 73 00

ITAB är marknadsledare i Europa på kassadiskar och levererar över 20 000 kassadiskar om året till detaljhandeln. ITAB Shop Concept AB, som är noterat vid OMX Nordic Exchange, levererar kompletta butiksinredningar till dagligvaru- och fackhandeln. Verksamheten består av projektledning, design, utveckling, tillverkning och försäljning. I konceptsortimentet ingår butiksinredningar i främst trä och metall, butiksutrustning såsom kassadiskar, entrésystem och butiksbelysning. Koncernen har cirka 2 200 anställda, och omsatte 3 341 Mkr 2011.

ITAB Shop Concept AB (publ) är noterat vid Nasdaq OMX Stockholm och erbjuder kompletta butikskoncept till butikskedjor inom detaljhandeln. I helhetserbjudandet ingår kundunika konceptinredningar, kassadiskar, självutcheckningssystem och professionella belysningssystem. Bland kunderna finns de ledande aktörerna i större delen av Europa. ITAB är marknadsledande inom kassadiskar till detaljhandeln i Europa, och en av Europas största leverantörer av butiksinredning och belysningssystem. Koncernen har cirka 3 000 anställda, och omsatte 5 193 Mkr 2015.