ITAB Shop Concepts årsredovisning för 2012 har offentliggjorts

ITAB Shop Concepts årsredovisning för 2012 finns nu tillgänglig på www.itab.se.

Den tryckta versionen finns tillgänglig från vecka 16 och kan beställas via hemsidan under ”Finansiell information”, per e-post info@itab.se eller per telefon 036-31 73 00.

Denna information lämnades för offentliggörande den 4 april 2013 kl.13.00

För ytterligare information, kontakta:

CEO, Ulf Rostedt
Mobil: 46 70 694 86 82

CFO Magnus Olsson
Mobil: 46 70 544 47 89

Telefon: 46 36 31 73 00

ITAB Shop Concept AB är noterat vid OMX Nordic Exchange och säljer, utvecklar, tillverkar och installerar kompletta butikskoncept till butikskedjor inom detaljhandeln. I helhetserbjudandet ingår kundunika konceptinredningar, kassadiskar, självutcheckningssystem och professionella belysningssystem. Bland kunderna finns de ledande aktörerna i större delen av Europa. ITAB är marknadsledande inom kassadiskar till detaljhandeln i Europa, och en av Europas största leverantörer av butiksinredning och belysningssystem.
Koncernen har cirka 2 200 anställda, och omsatte 3 511 Mkr 2012.

TAB Shop Concept AB (publ) erbjuder kompletta butikskoncept till butikskedjor inom detaljhandeln. I helhetserbjudandet ingår kundunika konceptinredningar, kassadiskar, självutcheckningssystem, professionella belysningssystem och digitala produkter för den fysiska butiken. Bland kunderna finns de ledande aktörerna i större delen av Europa. ITAB är marknadsledande inom kassadiskar till detaljhandeln i Europa, och en av Europas största leverantörer av butiksinredning och belysningssystem. ITAB har cirka 3 400 anställda och hade 2017 en årsomsättning på 6 381 Mkr. Bolagets B-aktie är noterad på Nasdaq Stockholm.