ITAB övertar TEGEMA AB

ITAB övertar TEGEMA AB ITAB Industri AB i Jönköping, som är noterat på OTC-listan, har genom ett dotterbolag förvärvat TEGEMA AB i Nyköping. TEGEMAs verksamhet är att som underleverantör utveckla och tillverka elektronik inom områdena kommunikation, styrning och övervakning. TEGEMAs styrka är att självständigt kunna ta hand om en kunds projekt från idé till löpande tillverkning av den framtagna produkten/systemet. Företaget har en omsättning på 25 Mkr och antalet anställda uppgår till 32. TEGEMA kommer att inlemmas i ITABs elektronikgrupp och samarbete med övriga elektronikföretag främst Östgöta Elektronik AB i Skänninge. ITAB utvecklar och driver varuproducerande företagsgrupper med unika och/eller marknadsledande produkter inom tre affärsområden: Elektronik, Butiksutrustning och Plast. Koncernen sysselsätter 1.000 personer och omsättningen uppgår till ca 1,2 miljarder kr. Ytterligare information lämnas av ITABs VD Thord Johansson eller vVD Sune Lantz på telefon 036-31 22 40. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1999/05/03/19990503BIT00370/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/1999/05/03/19990503BIT00370/bit0002.pdf

Om oss

ITAB utvecklar, förvärvar och driver varuproducerande företagsgrupper med unika och/eller marknadsledande produkter inom tre områden: Elektronik, Butiksutrustning och Plast.