Itell satsar stort på telefonicenter i Borlänge

Report this content

Telekombolaget Itell satsar stort i Borlänge. Efter ett uppköp av Borlängeföretaget Lucens planerar Itell att ha 45 anställda på sitt telefonicenter där inom ett år. Itell har också köpt callcenterföretaget Avesta Teletjänst och företaget finns även representerat i Hofors, Gävle och Kista.

– Telekom-bolagen går nu in i en ny fast där svarstjänsterna är en väsentlig del i företagens varumärkesbyggande. Med den nya satsningen är vi med i utvecklingen och fortsätter att vara en ledande aktör på en snabbt växande marknad, säger Itells vd Mikael Månsson.

Telekombranschen växer – och ändrar skepnad. När de första callcentren etablerades i mitten av 90-talet handlade det om telefonförsäljning och enkla svarstjänster. I dag är telekombolagen med och höjer företagens kvalitet med kortare svarstider, högre servicetänk, vänligare bemötande, bättre språkkunskaper och överlag högre och jämnare kvalitet i alla delar. Sverige ligger långt fram på telekommarknaden med hög innovation och många nya företag.

Efter några års stiltje kan man i dag prata om telekom 2.0, där telekombranschen fungerar som företagens förlängda arm, säger Mikael Månsson.

Anställer 40-tal i Borlänge

Telekombolaget Itell etablerades år 2002 och har i dag nära 100 anställda på sina telefonicenter i Avesta, Hofors, Gävle, Kista och Borlänge. Itell fortsätter att växa organiskt och genom förvärv och hanterar i dag cirka 800 företag och 60 000 människor i sina system. Nyligen köpte Itell Avesta Teletjänst i Avesta med ett 50-tal anställda men det är framför allt i Borlänge Itell planerar att växa efter ett uppköp av telekomföretaget Lucens.

I dag är det sex som jobbar på Itell Borlänge men vi hoppas vara 45 inom ett år. Den personal vi söker ska kunna svenska och engelska, och vi behöver också personer som kan nordiska språk och framför allt då danska och finska. Naturligtvis måste man också gilla att jobba med service, säger Mikael Månsson.

För att ladda ner högupplösta bilder, gå in på www.itell.nu

För mer information, kontakta gärna:

Mikael Månsson, vd Itell, mm@itell.nu, tfn 070 164 00 14

Karin Pontén, Vår pr-byrå, karin.ponten@varprbyra.se, tfn 0708 66 66 31