Spelprogrammeringskurs för pedagoger

Report this content

Är du pedagog och vill lära dig att programmera spel för att använda i din undervisning? Under hösten -15 håller vi på Zcooly programmeringskurser för pedagoger under kvällstid i våra lokaler Gothia Science Park, Skövde och Lindholmen Science Park, Göteborg. Ge dina elever en möjlighet att utforska programmeringsvärlden och få ett färdigt undervisningspaket att använda i din klass.

Spel och programmering blir alltmer en större del av vår vardag. Framtidens arbetsmarknad finns inom den digitala världen och efterfrågan på programmerare blir allt större.

• Tidigare har vi arrangerat Zcooly Hack som är en spelprogrammeringskurs för barn, vilket har varit jätteroligt och populärt! Säger Elin Wadström, kursledare och projektansvarig och säger vidare;
  • Vi har också sett att det finns ett stort behov i att utbilda även pedagoger i spelprogrammering och tycker att programmering borde vara en naturlig del att lära sig i skolan.

Under fem tillfällen á 2 timmar får du grundläggande kunskaper i spelprogrammering i verktyget Scratch och du får med en verktygslåda fylld med övningar, facit och spelmallar, som du kan använda i din undervisning för att lära dina elever att programmera spel.

Vi har ett begränsat antal platser per kurs! Skicka anmälan till zcoolyhack@zcooly.se och märk mailet med ”Kurs för pedagoger”.

Mobil: 073-660 6902
Mail: elin.wadstrom@iusinnovation.se

Zcooly är ett varumärke som utvecklar lärandespel och verktyg för barn och pedagoger i grundskolan. IUS innovation är det företag som står bakom Zcooly och består av prisbelönta speldesigners som kan omvandla nästan vad som helst till en häftig upplevelse. Zcoolys värld är full av roliga karaktärer, mysterier och tokigheter som lockar till lärande. Så kom hit och spela med oss och följ med på vårt äventyr!

Taggar:

Citat