Zcooly + Universeum = Programmeringskurs för barn

Report this content

Nu arrangeras återigen Zcooly Hack i Universeums fantastiska lokaler. Zcooly Hack är en programmeringskurs för barn i åldrarna 9-12, där deltagarna får lära sig programmera sina egna spel. Lägret hålls dagtid vecka 26 i Universeums lokaler. Vill du vara med? Skicka in din ansökan till zcoolyhack@zcooly.se. Anmälan öppnar idag den 11:e maj och det är först till kvarn till 15 platser som gäller.

• Förra gången vi hade Zcooly Hack på Universeum var det en succé. Säger Elin Wadström, Kurs- och projektledare. Och vi vill ge de barn som är intresserade av spel och programmering en chans att utforska ämnet djupare.

Under kursens förmiddagar kommer barnen att delta på föreläsningar och jobba med pro- grammet Scratch, som är ett spelprogrammeringsverktyg för barn med lärarledd hjälp från Zcoolys egna programmerare i lokaler på Universeum. Under eftermiddagarna kommer aktiviteter att hållas inomhus såväl som utomhus.

Zcooly Hack är ett koncept som arrangeras till ett självkostnadspris och har hållits flera gånger tidigare i både Skövde såväl som i Göteborg. Trycket på kursen har varit stort och Elin tycker att det visar att denna typ av initiativ behövs.

• Behovet att duktiga programmerare ökar kraftigt så det här ligger helt rätt i tiden. Är man intresserad tycker jag definitivt att man ska söka, fortsätter Elin. Det är först till kvarn som gäller och anmälan öppnar den 11:e maj.

Ansökan skickas till zcoolyhack@zcooly.se

Mobil: 073-660 6902
Mail: jonathan.wadstrom@iusinformation.se

Zcooly är ett varumärke som utvecklar lärandespel och verktyg för barn och pedagoger i grundskolan. ius information är det företag som står bakom Zcooly och består av prisbelönta speldesigners som kan omvandla nästan vad som helst till en häftig upplevelse. Zcoolys värld är full av roliga karaktärer, mysterier och tokigheter som lockar till lärande. Så kom hit och spela med oss och följ med på vårt äventyr!

Taggar:

Förra gången vi hade Zcooly Hack på Universeum var det en succé.
Elin Wadström