IVISYS AB: Rättelse avseende delårsrapport för kvartal tre

2016-10-25

IVISYS AB (”IVISYS”) offentliggjorde den 21 oktober delårsrapport för perioden från januari till september 2016. I rapporten fanns ett tryckfel som härmed korrigeras.

I avsnittet ”Omsättning, resultat och finansiell ställning” stod felaktigt att likvida medel på balansdagen uppgick till -75 KSEK. Korrekt siffra är 1 599 KSEK. Inga tabeller i rapporten påverkas av rättelsen.

En korrigerad version av delårsrapporten har offentliggjorts på IVISYS hemsida (www.ivisys.com).

IVISYS erbjuder vision baserade kvalitetssäkringslösningar till industrin, där kan ersätta manuell och mekanisk kvalitetskontroll. IVISYS unika patenterade lösningar gör det möjligt att genomföra komplexa kontroller och samtidigt bevara det existerande produktionsflöde opåverkat av kvalitetskontrollen. Till skillnad från existerande lösningar ger IVISYS lösningar möjlighet för komplexa ytkontroller, kontrollmätningar på micron nivå och kontrollera multipla komponenter i en och samma process. Lösningarna baserar sig på IVISYS patenterade bildbehandlingsprocess där skiljer sig grundläggande från de gängse processerna i användning inom visionsystemer idag. IVISYS kan nyttja hög upplösningskameror i sin process och ändå behandla bildinformation fortare än sina konkurrenter. Lösningarna som erbjuds har i genomsnitt en återbetalningstid på ca. 6 månader för kunderna som idag nyttjar mekanisk eller manuell kontroll.

Denna information är sådan information som IVISYS AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 25 oktober 2016.