IVT Lanserar ny app för styrning av Luft/Luft värmepump

IVT Lanserar ny app för styrning av Luft/Luft värmepump

Lagom till sommarstugesäsongen släpper IVT en ny app, för styrning av IVT Nordic Inverter, luft/luft värmepump. Det enda som behövs är tillbehöret SMS-gateway ”IVT Total Control” med en sk radionod monterad och en android-telefon.

Med fjärrstyrningssystemet IVT Total Control kan man idag enkelt styra IVT Nordic Inverter med ett enkelt sms. Du kan ställa in värmen helt steglöst från +10°C till +30°C, och dessutom reglera fläkthastigheten. När du lämnar ditt hus kan du till exempel välja underhållsvärme +10°C, för att sedan höja värmen igen lagom tills du kommer tillbaka.

Appen aaControl för Android finns nu för nedladdning på Google Play.

Styrbjörn Drugge, marknadschef på IVT Värmepumpar, tel 0140-38 41 47 eller styrbjorn.drugge@ivt.se

IVT har utvecklat och tillverkat värmepumpar i småländska Tranås i över 40 år. Totalt finns cirka 420 anställda i verksamheten som år 2011 hade en årsomsättning på 1,1 miljarder kronor. IVT:s värmepumpar marknadsförs och säljs i Sverige genom ett rikstäckande nät av specialutbildade återförsäljare och IVT Center. Företaget ägs sedan 2005 av Bosch Thermoteknik.

Taggar:

app