IVT Värmepumpar prisas för bästa mobila webbplats

Report this content

IVT Värmepumpars mobila webbplats ivt.se har fått priset ”Best Home Building Mobile Website” för bästa mobila webbplats. Priset delades ut på MobileWebAwards 2014.

– Vi är naturligtvis jätteglada och stolta över att vårt arbete har gett ett

sådant resultat, säger Styrbjörn Drugge, marknadschef på IVT Värmepumpar.

Nya ivt.se lanserades i början av september. Tanken var att skapa en överlägsen kundupplevelse där ledorden har varit vägledning och snabb tillgång till relevant innehåll. IVT Värmepumpars mobila webbplats har nu uppmärksammats av branschen och belönades under torsdagen den 11 december med ”Best Home Building Mobile Website”. Priset delas ut av organisationen Web Marketing Association, som arbetar med onlinekommunikation.

– Att ha en hemsida som är mobilanpassad blir allt viktigare, särskilt som vi svenskar surfar alltmer på mindre skärmar som smartphones och surfplattor. På IVT arbetar vi kontinuerligt med att nå ut och skapa bästa möjliga upplevelse för våra besökare på nätet, säger Styrbjörn Drugge.

Den mobila ivt.se har en responsiv design, den tillåter layouten att förändras beroende på vilken skärmstorlek och skärmupplösning som besökaren har. Det innebär att besökaren kan se samma webbplats från till exempel en mobiltelefon, en surfplatta eller en persondator, utan att behöva zooma in eller scrolla så mycket som det krävs vid traditionell webbdesign.

– Här kan besökaren läsa om IVT:s 10 års garanti, vårt miljöarbete, innovationer, produkter och kringtjänster. Den mobila webbplatsen erbjuder all information som besökaren kan tänkas behöva, säger Styrbjörn Drugge.

Nya ivt.se är byggd i samarbete med Zooma och används idag aktivt. Sedan lanseringen har mobiltrafiken på ivt.se ökat med över 200 procent, jämfört med förra året. Det här är andra gången på kort tid som IVT Värmepumpar prisas för sina kommunikationskanaler. Tidigare i år vann de priset för bästa webb i Episerver Awards 2014.

Styrbjörn Drugge, marknadschef på IVT Värmepumpar, tel 070-211 28 97 eller styrbjorn.drugge@ivt.se

IVT har utvecklat och tillverkat värmepumpar i småländska Tranås i över 40 år. Totalt finns cirka 420 anställda i verksamheten som år 2011 hade en årsomsättning på 1,1 miljarder kronor. IVT:s värmepumpar marknadsförs och säljs i Sverige genom ett rikstäckande nät av specialutbildade återförsäljare och IVT Center. Företaget ägs sedan 2005 av Bosch Thermoteknik.

Taggar: