JATC Omsorg nomineringar 2014

Report this content

I år har VD Liselotte Almén Malmqvist och det företag som hon driver JATC Omsorg AB blivit nominerad till:

Året Gasell företag, Entrepreneur Of The Year i region Stockholm och Årets VD.

- Året Gasell företag
- Entrepreneur Of The Year i region Stockholm
- Årets VD.

Det är en glädje och ära att bli nominerad till dessa utmärkelser. Det innebär att någon/några tycker att företaget levererar ett särskilt bra koncept och arbete under året /åren och att VD samt företaget  uppfyller kriterierna nedan.
VD Liselotte Almén Malmqvist

Årets Gasellföretag

Sverige behöver tillväxt, och Sveriges entreprenörer behöver inspirerande förebilder. Därför utser Dagens industri varje höst Sveriges Supergasell, alltså det företag som har vuxit snabbast i Sverige de senaste tre åren.
Begreppet Gaseller är skapat av den amerikanske forskaren David Birch. Redan på 1980-talet visade han att det är de små snabbväxande företagen som skapar de flesta nya jobben.
Gasellerna är näringslivets dynamiska mellanskikt. Men kriterierna är hårda. Årligen utses färre än 0,5 procent av alla Sveriges aktiebolag till Gasellföretag

Gasellkriterier
För att utses till Gasell måste företaget uppfylla alla dessa kriterier. Det är alltid företagets fyra senaste årsredovisningar som ligger till grund för Gasellundersökningen.
En Gasell har:
– en omsättning som överstiger 10 Mkr
– minst tio anställda
– minst fördubblat sin omsättning, om man jämför det första och det senaste räkenskapsåret
– ökat sin omsättning varje år de senaste tre åren
– ett samlat rörelseresultat för de fyra räkenskapsåren som är positivt
– i allt väsentligt vuxit organiskt, inte genom förvärv eller fusioner
– sunda finanser

Länk: Gasell 2014

Entreprenörstävlingen EY Entrepreneur Of The Year

I år är antalet nominerade rekordstort med närmare 870 entreprenörer i olika branscher från hela landet. Efter en omfattande regional uttagningsprocess under hösten ska en nationell jury utse en Sverigevinnare bland alla tävlande.
Pristagaren visar

Framgångsrika entreprenörer stimulerar ekonomisk tillväxt över hela världen. EY arrangerar årligen utmärkelsen EY Entrepreneur Of The Year i drygt 60 länder. Syftet är att synliggöra entreprenörer och öka intresset för entreprenörskap. Utmärkelsen ska även inspirera morgondagens entreprenörer.
JATC Omsorg var en bland de 63 nominerade som tävlande om finalplatsen.
Tråkigt nog så tog den spännande resan slut här, vi gick inte till finalen.

Länk: Entrepreneur Of The Year 2014

Årets VD

– Pristagaren har kunnat visa på särskilt goda resultat i form av påtaglig tillväxt och nyanställningar i den verksamhet som han/hon är vd för.
– Pristagaren har förmåga att leda människor och har genom sitt ledarskap fått människor att växa.
– Pristagaren tar aktivt ansvar för hur företaget påverkar samhället, ur såväl ekonomiskt, miljömässigt som socialt perspektiv.

06 okt 2014
Nomineringsfasen för Årets VD 2014 är nu avslutad och juryarbetet vidtar. De ca åttio VD:ar som klarat den första gallringen ska bantas ned till arton. Sex i varje kategori – små, medelstora och stora företag – kommer att gå vidare till final och bland dem kommer sedan den slutliga vinnaren att utses på den stora VD-galan på Berns Salonger den 10 november.

Många spännande namn för juryn att nu analysera och diskutera kring.

Liselotte har den 17 oktober blivit uttagen till en av sex finalister till årets vd 2014 i kategorin mellanstora företag!

På måndag den 20 oktober offentliggörs samtliga finalister och den 10 november avslöjas vem som blir Årets vd i de olika kategorierna under festliga former på Berns i Stockholm.

Länk: Årets VD 2014

Liselotte Almén Malmqvist

JATC Omsorg AB

liselotte@jatc.se, 08-551 781 01, www.jatc.se

Taggar:

Snabbfakta

I år (2014) har VD Liselotte Almén Malmqvist och det företag som hon driver JATC Omsorg AB blivit nominerad till: Året Gasell företag, Entrepreneur Of The Year i region Stockholm och Årets VD.

Det är en glädje och ära att bli nominerad till dessa utmärkelser.
Liselotte Almén Malmqvist