Delårsrapport 2004-01-01 - 2004-06-30

Delårsrapport 2004-01-01 - 2004-06-30 FORTSATT POSITIV RESULTATUTVECKLING - Rörelsens intäkter uppgick till 777,3 Mkr (806,6), en minskning med 3,6 % - Rörelseresultatet har förbättrats och uppgick till -8,4 Mkr (-72,4). I föregående års resultat för perioden ingår kostnader av engångskaraktär om 50 Mkr. - Bruttovinstmarginalen ökade till 39,1 % (34,7) - Resultat efter skatt uppgick till -8,2 Mkr (-55,4) - Resultat per aktie uppgick till -0,89 kr (-5,96) - Nytt långsiktigt lönsamhetsmål - rörelsemarginal 8 % - Ökning av försäljning till konsument i juli - jämförbara butiker i Sverige + 7,7 % ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/08/17/20040817BIT22480/wkr0001.pdf Hela Rapporten