JC till Börsen

JC till Börsen Styrelsen för JC Aktiebolag och dess aktieägare har beslutat att genomföra en ägarspridning av aktierna i bolaget genom en nyemission. Vidare har styrelsen för JC Aktiebolag beslutat att ansöka om notering av bolagets aktier på O-listan vid OM Stockholmsbörsen. Ägarspridningen omfattar högst 4 658 000 aktier i JC Aktiebolag och riktar sig till institutioner och allmänheten i Sverige. Teckningskursen har fastställts till 60 kronor. Notering beräknas ske den 19 april 2000. Prospektet offentliggörs den 14 mars 2000. Anmälningstiden för allmänheten löper mellan 17-28 mars 2000 och aktierna säljs genom Handelsbanken. För ytterligare information, vänligen kontakta: Claes Hagberg, koncernchef, telefon 033-17 28 00 JC utvecklar och driver koncept för modebutiker på den svenska och internationella klädmarknaden. Varje koncept har sin egen väl definierade målgrupp och position. JC har idag tre koncept; Jeans & Clothes, Boys & Girls och Brothers. Under hösten 2000 lanseras ett nytt koncept; Sisters. Med en marknadsandel om nära fem procent av den totala klädhandeln utgör JC det fjärde största klädföretaget i Sverige. JC är även verksamt i Norge, Finland och Tyskland. Antalet butiker uppgår till 223. Under 1999 uppgick omsättningen till 1 439 Mkr. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/03/10/20000313BIT00840/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/03/10/20000313BIT00840/bit0002.pdf