JCs försäljning till konsument

JCs försäljning till konsument JC redovisar för januari månad 2001 en försäljning till konsument om 190 miljoner kronor i egna butiker och franchisebutiker. Det är en ökning med 22,1 procent jämfört med samma månad föregående år. För helåret 2000 uppgick försäljningen till konsument till 2 276 miljoner kronor, vilket motsvarar en ökning med 11,4 procent jämfört med helåret 1999. JCs intäkter JC-koncernens intäkter utgörs av försäljning till konsument i egna butiker, grossistförsäljning till franchisetagare samt franchiseavgifter. Uppgifter om intäkter anges kvartalsvis. För ytterligare information, vänligen kontakta: Claes Hagberg, koncernchef, telefon 033-17 28 00 alternativt 0709-17 23 49 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/02/09/20010208BIT01170/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/02/09/20010208BIT01170/bit0002.pdf