JCs försäljning till konsument i november

JC redovisar för november 2004 en total försäljning till konsument om 179,9 Mkr (165,1) i egna butiker och franchisebutiker – en ökning med 9 procent. I Sverige ökade försäljningen med 8 procent jämfört med samma månad föregående år. Sammantaget uppgick den totala försäljningen till konsument för årets första elva månader till 2 014,8 Mkr (2 040,1). I Sverige minskade försäljningen med 1procent jämfört med samma period 2003. JCs försäljning till konsument JCs försäljning till konsument omfattar den försäljning som sker i såväl egna butiker som franchisebutiker och omfattar samtliga koncept; JC 6-25 år och Brothers/Sisters. Uppgifter om försäljning till konsument lämnas månadsvis. Av den totala försäljningen stod den svenska marknaden för cirka 79 procent under år 2003. JC-koncernens intäkter JC-koncernens intäkter utgörs av försäljning till konsument i egna butiker, grossistförsäljning till franchisetagare samt franchiseavgifter. Uppgifter om intäkter lämnas kvartalsvis.