Thommy Nilsson ny VD för JC-koncernen

Thommy Nilsson ny VD för JC-koncernen Till ny VD och koncernchef i JC har civilekonom Thommy Nilsson anställts. Sedan 1995 har Thommy Nilsson varit koncernchef i Kapp-Ahl. Thommy Nilsson, som är 53 år, har dessförinnan vid två olika tillfällen varit anställd inom JC. Under perioden 1976-83 var han marknadschef och 1991-95 var han VD för Brothers, ett av de fyra kedjekoncepten inom JC- koncernen. Thommy Nilsson tillträder sin befattning den 12 augusti 2002 och efterträder Claes Hagberg, som varit koncernchef sedan 1988. "Vi är mycket glada över att ha knutit Thommy Nilsson till JC. Vi känner honom väl efter hans 12 år inom företaget och vet att vi får en kunnig, erfaren och idérik VD" säger Nils Eric Näslund, styrelseordförande i JC AB. "Jag ser verkligen fram emot att få leda JC-koncernen, som är ett bolag med stor potential. Jag har erfarenheter både från franchisesystem och bolag med egen detaljhandel, som jag tror kan vara värdefulla för JC", säger Thommy Nilsson. För ytterligare information, vänligen kontakta: Nils Eric Näslund, styrelseordförande, telefon 0708-16 63 48 Thommy Nilsson, telefon 0704-71 55 47 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/07/12/20020712BIT00070/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/07/12/20020712BIT00070/wkr0002.pdf