Välkommen till att fira succén Styr & Ställ - 1 miljon cykelturer sedan starten

Tisdagen den 5 november klockan 12.00 firar vi succén med att Styr & Ställ har en miljoncykel turer genom att trafiknämndens ordförande Johan Nyhus (S) delar ut ett livslångt cykelabonnemang till den cyklist som blir den miljonte.

Deltagare vid evenemanget är;
Johan Nyhus, Kommunstyrelsen (S)
Magnus Heljeberg, VD JCDecaux.
Styr & Ställ cyklist som kommer att vinna ett livslångt abonnemang på Styr & Ställ.

Plats; Utanför kommunhuset vid cykelstationen Styr & Ställ vid Gustav Adolf Torg.

Program 12.00–12.15

Johan Nyhus, Kommunstyrelsen inleder

Magnus Heljeberg berättar kort om Styr & Ställ

Johan Nyhus delar ut guldkort till Styr & Ställ cyklist

Tid för frågor

Det bjuds på smörgås och kaffe.

Styr & Ställ har sedan starten i augusti 2010 genererat en miljon cykelturer i Göteborgs Stad. För att fira detta fick miljonte cykelturen bjuder vi in till en presskonferens utanför kommunhuset i Göteborg där kommunstyrelsen ledamot Johan Nyhus (S) kommer att dela ut ett livslångt cykelkort till den person som är den miljonte cykelturen.

Välkomna till cykelstationen utanför kommunhuset den 5 november kl. 12.00.

Mer info finns på;

www.jcdecaux.se

www.styrochstall.se

Presskontakt

JCDecaux Sverige AB, Kommunikationschef Carina Herly, 070-558 05 66, carina.herly@jcdecaux.se

Eva Eriksson (S), telefon; 0703 43 12 55
E-post: eva.eriksson@stadshuset.goteborg.se

JCDecaux startade sin verksamhet i Sverige 1989 och har idag samarbetsavtal med 23 av landets största kommuner. Affärsidén är enkel: JCDecaux erbjuder kommuner väl underhållna gatumöbler i hög kvalitet, såsom väderskydd, helautomatiska toaletter, papperskorgar, hyrcykelsystem mm utan kostnad för kommunerna. Finansieringen sker genom reklam som dessutom inte behöver vara placerad vid nyttigheterna.

Idag har JCDecaux installerat omkring 9 000 gatumöbler i Sverige fördelat bland annat på 2 500 väderskydd, 70 helautomatiska toaletter, 1 500 samhällsinformationstavlor och över 3 000 papperskorgar. Utöver detta har ett hyrcykelsystem installerats i Göteborg med 1000 cyklar.

Om oss

JCDecaux är ett familjeföretag som sedan år 1964 växt till att bli världens största utomhusreklamföretag. Företaget verkar i 4 435 städer i 76 olika länder. JCDecauxs reklamtavlor når ut till mer än 250 miljoner människor varje dag. Totalt jobbar cirka 12 900 personer på JCDecaux och dess huvudkontor ligger i Neuilly-sur-Seine, en vacker förort till Paris. JCDecaux startade sin verksamhet i Sverige 1989 och finns idag i de 25 största kommunerna och har 100 anställda. JCDecaux erbjuder reklamköparna de bästa reklamplatserna med den högsta räckvidden i de största städerna. Kommunerna erbjuds väl underhållna gatumöbler i hög kvalitet, såsom väderskydd, helautomatiska toaletter, papperskorgar, lånecykelsystem etc. utan kostnad för kommunerna. Finansieringen sker genom reklam som inte behöver vara direkt placerad vid nyttigheterna. Ett mycket bra underhåll med egen personal med kollektivavtal är en viktig orsak till JCDecauxs framgång. Underhållsavdelningen med cirka 70 medarbetare ser till att alla gatumöbler och reklambärare alltid är rena och snygga.