Martin Tegnér ny i Jeeves ledningsgrupp - Jeeves inrättar Services Director-funktion

Jeeves inrättar den nya funktion Services Director för att utveckla tjänster som på ett effektivare sätt ska stödja partners och återförsäljare. Till Services Director har Martin Tegnér, närmast från Ericsson, rekryterats. Martin Tegnér kommer att tillträda sin tjänst den 5 november 2007.

– Jeeves är inne i ett expansivt skede där mycket fokus ligger på tillväxt i den internationella kanalen. För att vi ska få en hög effektivitet i detta är det viktigt att Jeeves kan erbjuda sina partners en stor mängd väl paketerade stödtjänster, säger Martin Tegnér tillträdande Services Director för Jeeves. Martin Tegnér kommer närmast från Ericsson där han varit IT Process Manager för Service Level Management processen inom Group IT. Tidigare har Tegnér varit IT Service Manager North-West Europe på The Boston Consulting Group. Tegnér är 34 år och bor i Stockholm. – Med vår nya Services Director-funktion kan Jeeves stötta olika typer av partners mer fokuserat, vilket är en nödvändighet för att kunna expandera internationellt. Martin Tegnér har en gedigen bakgrund från bland annat Ericsson och The Boston Consulting Group som kommer att vara värdefull för Jeeves, säger Bengt-Åke Älgevik, VD Jeeves.

Om oss

Jeeves Information Systems AB (Jeeves) utvecklar affärssystem för små och medelstora företag. Varje dag använder drygt 4 600 företag i över 40 länder något av Jeeves tre affärssystem: Jeeves Selected, Jeeves Universal eller Garp. Våra affärssystem är lätta att använda och anpassa efter företags specifika behov och möjliggör samtidigt kontinuerlig utveckling av affärsstödet. Jeeves huvudkontor ligger i Stockholm och bolaget ägs av det amerikanska investmentbolaget Battery Ventures. För mer information, besök www.jeeves.se.