250 Jeeves Enterprise användare på Euromation i Skövde

250 Jeeves Enterprise användare på Euromation i Skövde Jeeves partner ISE InfoCube har tecknat avtal om leverans av nytt strategiskt affärssystem till Euromation i Skövde. Jeeves Enterprise har valts för att offensivt stödja de affärskritiska basprocesserna i verksamheten och inledningsvis kommer ca 250 användare att vara aktiva i systemet. Euromation är ett av Sveriges största bolag inom industriautomation. Företaget var tidigare resultatenheten Maskinteknik inom Volvo Personvagnar Komponenter AB i Skövde. De verkar inom tre affärsområden; Maskiner, Underhåll och Service. Euromation erbjuder produkter, tjänster och kompletta lösningar avseende produktionsutrustning, underhåll och service till kunder inom den tillverkande industrin. "Jeeves är ett mycket flexibelt system som effektivt kan formas efter våra behov. Hos ISE InfoCube har vi hittat erfarna konsulter som förstår vår verksamhet samt visat ett gediget kunnande kring produkten Jeeves Enterprise. Lösningen kommer att täcka allt från vår uppdrags- och tidsregistrering via en webblösning till logistik, produktion och servicehantering men även ekonomifunktioner samt marknadsstöd. På mycket kort tid gjorde ISE InfoCube en verksamhetsanalys och testinstallation som föll mycket väl ut. Jeeves Enterprise visade sig såväl kostnadseffektivt som värdehöjande och kan implementeras på kort tid. Vi siktar på ett långsiktigt och strategiskt samarbete", säger Jan-Olof Lundgren, IT- Manager på Euromation. För ytterligare information kontakta: Assar Bolin, VD Jeeves Information Systems AB, tel: 08- 587 099 00, assar.bolin@jeeves.se Roger Svens, ISE InfoCube AB, tel: 08-4041430, roger.svens@isekonsult.se Jan-Olof Lundgren, Euromation AB, tel: 0500- 47 56 23, vcc.janolofl@memo.volvo.se Fakta om Jeeves Jeeves Information Systems AB utvecklar affärssystem för medelstora industri-, handels- och tjänsteföretag. Företagets huvudprodukt är Jeeves Enterprise. Jeeves är fokuserat på produktutveckling och intäkterna kommer huvudsakligen från licens- och underhållsavgifter. Försäljningen sker genom partners som också svarar för installation, kundanpassning, utbildning och support. Jeeves Enterprise finns installerat på drygt 700 företag med totalt över 10 000 användare. Jeeves samarbetar med ett tiotal partners i Sverige med representation på ett tjugotal orter. Företaget expanderar internationellt och har hittills slutit avtal med partners i femton länder. Jeeves Enterprise är översatt till tretton språk och används i arton länder. Jeeves Information Systems AB är noterat på Stockholms Fondbörs O-lista. ISE InfoCube är en av Jeeves största partners. Mer information finns på www.jeeves.se Fakta om ISE InfoCube ISE InfoCube ingår i ISE Invest koncernen som omsätter ca 500 mkr inom IT- branschen i Sverige och Tyskland. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/02/22/20010219BIT00340/bit0002.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/02/22/20010219BIT00340/bit0002.pdf