Jeeves certifierar partners genom samarbete med Enlight

Jeeves certifierar partners genom samarbete med Enlight (JEEV) Jeeves Information Systems AB har valt det O-listenoterade företaget Enlight som partner inom test och certifiering av kunskap för sina partners. Genom att erbjuda certifiering så kan utbildning och implementering av affärssystemet Jeeves Enterprise effektiviseras och totalkostnaden för kunden att ta ett nytt system i drift minskas. "Våra partners är nyckeln till vår egen framgång. Certifiering stärker våra partners ytterligare och garanterar en hög kompetensnivå. Kunden får en säkrad leveranskvalitet och lägre kostnader för utbildning och implementering av affärssystemet", säger Nicolas Ehrling, VD på Jeeves Information Systems. Användningen av körkort och certifiering blir allt vanligare för leverantörer av avancerade system och lösningar. Genom att certifiera sina konsulter kan Jeeves partners och återförsäljare bevisa sin kompetens och därmed öka sin konkurrenskraft. "Jeeves har valt en komplett onlinelösning för test och certifiering, inklusive design och utveckling av tester samt drift. Det är glädjande att få Jeeves som partner, säger Urban Doverholt, VD på Enlight AB. "Jeeves säkrar kvalitet i alla sina processer, och kvalitetssäkring av kunskap genom certifiering blir därför en naturlig del i Jeeves lösningar." För mer information kontakta: Nicolas Ehrling, Verkställande Direktör, Jeeves Information Systems AB Tel: +46 8 587 099 42, mobil: +46 70 480 6070, e-mail: nicolas.ehrling@jeeves.se Urban Doverholt, Verkställande Direktör, Enlight AB Tel: +46 8 597 960 00 Fakta om Jeeves Jeeves Information Systems AB utvecklar affärssystem för medelstora företag inom tillverkning, handel, service- och tjänstesektorerna. Företaget, med sina 45 anställda, är fokuserat på produktutveckling medan försäljning sker genom 350 engagerade och kunniga medarbetare och konsulter med bransch- och specialkompetens inom olika affärsprocesser. Jeeves Information Systems AB samarbetar med ett 15-tal partners i världen och enbart i Sverige finns partners representerade på ett tjugotal orter. Företagets huvudprodukt är Jeeves Enterprise som finns installerad på fler än 900 företag med över 13 000 användare. Den nuvarande verksamheten startade 1992 och sedan 1999 är företaget noterat på Stockholms Fondbörs O-lista. Mer information finns på www.jeeves.se Fakta om Enlight Enlight är Europas ledande företag inom test och certifiering online. Över 6 miljoner tester har tagits i över 3000 testcenter via Enlights lösningar, och Enlight har kontor i Sverige, Tyskland, England, Nederländerna och Belgien. Enlight grundades 1993, och är noterat på Stockholmsbörsens O-lista. Affärsidén är att inspirera och förenkla din personliga och professionella utveckling, genom att leverera onlinelösningar för kvalitetssäkrat lärande. Enlight levererar i dag rikstäckande certifieringslösningar i Tyskland, Storbritannien, Irland, Holland, Belgien, Sverige, Norge, Danmark, Australien, Nya Zeeland, Schweiz, Liechtenstein, Österrike och Kanada. Mer information finns på www.enlight.net. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/11/07/20031107BIT00420/wkr0001.pdf