Jeeves lanserar affärssystemet för Internet

Jeeves lanserar affärssystemet för Internet Jeeves lanserar en ny generation affärssystem för Internet. - Glöm det lokala nätverket, säger Björn Appelgren, VD för Jeeves. Vårt affärssystem Jeeves Enterprise 7.0 gör dig oberoende av ditt lokala nätverket. Har du tillgång till Internet, så har du tillgång till ditt affärssystem. Med vår nya arkitektur görs ditt företag geografiskt oberoende. Ett tydligt exempel på detta är att Jeeves Enterprise klient är så tunn, att en Laptop med GSM ger dig en 100-procentig klientfunktionalitet fortsätter Björn Appelgren. - Det mobila kontoret är här! Företaget kan enkelt hålla ihop en geografiskt decentralicerad organisation eftersom man har tillgång till ett kvalificerat IT-stöd oberoende av plats och lokala resurser. Öppnar för nya distributionsformer Jeeves Enterprise nya arkitektur ger dig full frihet att placera dess olika komponenter på den plats du vill. Med de tunna Internetbaserade klienterna kan tex koncerner centralisera serverdriften och därmed skapa rationellare IT- strukturer. Arkitekturen öppnar också för ASP-koncept, där företag kan köpa Jeeves Enterprise som en tjänst ur en kontakt i väggen. Fakta om Jeeves Jeeves Information Systems AB utvecklar affärssystem för medelstora industri-, handels- och tjänsteföretag. Företagets huvudprodukt är Jeeves Enterprise - Det organiska affärssystemet. Jeeves är fokuserat på produktutveckling och intäkterna kommer huvudsakligen från licens- och underhållsavgifter. Försäljningen sker genom partners som också svarar för installation, kundanpassning, utbildning och support. Jeeves Enterprise finns installerat på drygt 500 företag med totalt över 8 000 användare. Jeeves samarbetar med ett tiotal partners i Sverige med representation på ett tjugotal orter. Know IT och SYSteam är Jeeves största partners. Företaget planerar att expandera internationellt för att vara etablerat i 20 länder före utgången av år 2000. Jeeves har hittills slutit avtal med partners i Belgien, Danmark, England, Finland, Frankrike, Italien, Norge, Polen, Tyskland, Turkiet, Singapore och USA. Jeeves Enterprise är idag översatt till tretton språk och används i fjorton länder. Jeeves Information Systems AB är noterat på Stockholms Fondbörs O-lista sedan 21 april 1999. Fakta om Jeeves Enterprise Affärssystemet Jeeves Enterprise är ett komplett affärssystem i Windows- miljö och är tack vare sin öppenhet en populär plattform för e-handel. Teknisk plattform är MS Windows NT och SQL Server 7. Programvaran innehåller alla rutiner från Ekonomi, Order/Lager/Fakturering till MPS, Service och Tid&Projekt med ett flexibelt användargränssnitt som tillåter egen design. Dessutom finns i Jeeves Enterprise ett kraftfullt makrospråk som utnyttjas för kundanpassningar. Tack vare en unik design bevaras alla kundanpassningar vid versionsuppgradering. Under det senaste året har Jeeves Enterprise varit ett av de mest sålda affärssystemen i Sverige. För ytterligare information kontakta: Björn Appelgren, VD Telefon: 08-587 099 00 ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1999/11/02/19991102BIT00140/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/1999/11/02/19991102BIT00140/bit0002.pdf