Jeeves visar inbyggd Webhandel och WAP

Jeeves visar inbyggd Webhandel och WAP Jeeves affärssystem för Internet, Jeeves Enterprise 7.0, utökas nu med inbyggda Web-applikationer. På mässan Internet World 16-18 november i Sollentuna visas de senaste nyheterna. - Jeeves Enterprise har länge varit en populär plattform för olika Web-handelslösningar med höga volymer, säger Björn Appelgren, VD för Jeeves. Det är därför roligt att presentera en lösning som snarare är inbyggd än integrerad. Vi har därmed flyttat på gränserna för vårt affärssystem, fortsätter Björn Appelgren. Leknet och Crest Computer I Jeeves monter kan ni även träffa de uppmärksammade Web-handelsföretagen Leknet och Crest Computer som båda baseras på Jeeves Enterprise. Internet-klienter och EDI Förutom olika Web-handelslösningar visas även resten av affärssystemet Jeeves Enterprise 7.0 med tunna Internet-klienter och andra e-commerce-komponenter som t ex EDI. Tid- & Projektredovisning Jeeves Enterprise har sedan starten varit stark inom handel, industri och service. Nu har Tid & Projektredovisningen i Jeeves Enterprise 7.0 vidareutvecklats till att fullt ut stödja tjänsteföretag. - Med detta öppnas ett nytt marknadssegment för Jeeves. Konsultbranschen har ju hittills varit relativt outvecklade användare av affärssystem, fortsätter Björn Appelgren. Samtidigt är konsulter "early adopters" i andra sammanhang. Så varför inte pröva vår tidrapportering med WAP? Välkomna till monter 114 B vid eCommerce Plaza! Fakta om Jeeves Jeeves Information Systems AB utvecklar affärssystem för medelstora industri-, handels- och tjänsteföretag. Företagets huvudprodukt är Jeeves Enterprise - Det organiska affärssystemet. Jeeves är fokuserat på produktutveckling och intäkterna kommer huvudsakligen från licens- och underhållsavgifter. Försäljningen sker genom partners som också svarar för installation, kundanpassning, utbildning och support. Jeeves Enterprise finns installerat på drygt 500 företag med totalt över 8 000 användare. Jeeves samarbetar med ett tiotal partners i Sverige med representation på ett tjugotal orter. Know IT och SYSteam är Jeeves största partners. Företaget planerar att expandera internationellt för att vara etablerat i 20 länder före utgången av år 2000. Jeeves har hittills slutit avtal med partners i Belgien, Danmark, England, Finland, Frankrike, Italien, Norge, Polen, Tyskland, Turkiet, Singapore och USA. Jeeves Enterprise är idag översatt till tretton språk och används i fjorton länder. Jeeves Information Systems AB är noterat på Stockholms Fondbörs O-lista sedan 21 april 1999. Fakta om Jeeves Enterprise Affärssystemet Jeeves Enterprise är ett komplett affärssystem i Windows- miljö och är tack vare sin öppenhet en populär plattform för e-handel. Teknisk plattform är MS Windows NT och SQL Server 7. Programvaran innehåller alla rutiner från Ekonomi, Order/Lager/Fakturering till MPS, Service och Tid&Projekt med ett flexibelt användargränssnitt som tillåter egen design. Dessutom finns i Jeeves Enterprise ett kraftfullt makrospråk som utnyttjas för kundanpassningar. Tack vare en unik design bevaras alla kundanpassningar vid versionsuppgradering. Under det senaste året har Jeeves Enterprise varit ett av de mest sålda affärssystemen i Sverige. För ytterligare information kontakta: Björn Appelgren, VD, telefon: 08-587 099 00 ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1999/11/16/19991116BIT00230/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/1999/11/16/19991116BIT00230/bit0002.pdf