Blomsterbutik med New York-känsla på Malmö Centralstation

Blomsterbutiken Power of Flower öppnar på Malmö Centralstation. Från och med den 1 september kan resenärer i farten göra enkla och snabba blomsterinköp på stationen. En smart och unik bärkasse säkerställer blommornas vattenpackning på resan.

- Blomsterbutiken mitt i stationen ska kännas som en oas i en den stundtals hektiska storstadsmiljön, säger Linda Ihreskog, delägare av Power of Flower. Vår ambition är att skapa ett klassiskt blomsterstånd i stil med det man så ofta kan njuta på gatorna i Köpenhamn och New York.

- Det här utvecklar Centralstationen och underlättar vardagen för resenärerna, säger Thomas Marot, förvaltningschef på Jernhusen. Power of Flower är ett klockrent exempel på en butik där man kan handla snabbt och smidigt. Det gröna kommer dessutom att bidra till ett skönare intryck i Glashallen.

Varje dag presenteras ett antal blommor anpassade för säsongen. Kunden väljer sedan, ungefär som i en godisbutik, en eller flera sorter som alla kan matcha varandra på olika sätt. Detta gör inköpet både snabbt och smidigt för resenärer som har buss och tåg att passa.

Thomas Marot, Förvaltningschef Jernhusen, 072-229 11 28

Malin Bernce, Ägare Power of Flower, 0735-33 60 22

Linda Ihreskog, Ägare Power of Flower 0709-61 12 78

Cecilia Granath, Pressansvarig på Jernhusen, 0734-39 26 21

www.jernhusen.se

Jernhusen äger, utvecklar och förvaltar ett fastighetsbestånd av stationer, stationsområden, underhållsdepåer och godsterminaler längs den svenska järnvägen. Jernhusen ägs av svenska staten och har cirka 200 medarbetare. Fastighetsbeståndet uppgår till 171 fastigheter, med ett totalt marknadsvärde på 14,9 miljarder kronor.

Taggar:

Citat

Det här utvecklar Centralstationen och underlättar vardagen för resenärerna. Power of Flower är ett klockrent exempel på en butik där man kan handla snabbt och smidigt. Det gröna kommer dessutom att bidra till ett skönare intryck i Glashallen.
Thomas Marot, förvaltningschef på Jernhusen