Centralstation Stockholm – åter igen stans centralaste tennishall 30/9-3/10

Från och med den 30:e september flyttade If Stockholm Open ut centercourten till Centralstation Stockholm. Svenska Tennisförbundet har byggt en fullstor tennisplan inne i Centralstation Stockholms ankomsthall, en fantastisk arena med cirka 350 000 resenärer per dag.

Ett unikt tillfälle för allmänheten att känna på äkta tennisatmosfär och göra sig bekanta med några av tennisstjärnorna som deltar i årets turnering - och det i stans centralaste

tennishall.

”- Under fyra dagar drabbar tennisfebern hjärtat av Stockholm. Tennisklubbar runt om i regionen flyttar ut sin juniorträning till centralstationen och massor av spännande tennistävlingar, aktiviteter och intervjuer med tennisprofiler kommer att hållas”, säger tävlingsledare Per Hjertquist. Den 7 oktober inleds If Stockholm Open 2007 i Kungliga Tennishallen. För första gången i turneringens historia inleds huvudturneringen på en söndag, enligt samma framgångsrika koncept som Franska Öppna mästerskapen hade i år.

JCDecaux är ett fullserviceföretag inom Out Of Home Media. Vi erbjuder de bästa platserna i de största städerna!

Jernhusen äger, förvaltar och utvecklar ett fastighetsbestånd som består av stationer, kontor och verkstäder längs den svenska järnvägen.

Vill du veta mer om If Stockholm Open, kontakta

Magnus Ennerberg, presschef, 08-459 15 35, media@stockholmopen.se.

För övrig information kontakta

Björn Olsén, JCDecaux Sverige AB, 08-474 83 22, 070-598 02 77, bjorn.olsen@jcdecaux.se, eller Nina Kiander, Jernhusen AB, 08-410 626 63, 0734-39 26 63, nina.kiander@jernhusen.se.