Centralstationen i Göteborg fyller 150 år

Visning och presslunch den 3 oktober

Jernhusen firar med fotoutställning och guidade visningar med Göteborgs Stadsmuseum som ciceron. Tillsammans med Banverket berättar vi om Västlänken och vår vision för stationsområdet. Göran Johansson, kommunstyrelsens ordförande, inviger utställningen och visningarna.

Centralstationen i Göteborg är en av Sveriges största järnvägsstationer med ca 40 000 resenärer och besökare per dag. Stationshusetär ritat av arkitekten Adolf Wilhelm Edelsvärd och byggdes åren 1856-58 i stadens dåvarande utkant.

Tid & plats

Fredagen den 3 oktober kl. 11.20, utanför Pullman Bar & Restaurang, Centralstationen i Göteborg.

Program kl.11.20 -12.45

• Per Berggren, Jernhusens VDoch Göran Palmkvist, Jernhusens marknadsområdeschef hälsar välkommen
  • Utställningen och visningarna invigs av Göran Johansson, kommunstyrelsens ordförande
  • Visning
  • Lunch
  • Slut ca.12.45

Anmälan

För anmälan om deltagande kontakta Joanna Sundström på Greatness, joanna.sundstrom@greatness.se eller 073-346 66 62.

Möjlighet att träffa Per Berggren, vd Jernhusen och Göran Johansson, kommunstyrelsens ordförande finns i samband med visningen.

Cajsa Lindgårdh, Jernhusen tfn 08- 410626 22, cajsa.lindgardh@jernhusen.se