Jernhusen emitterar 3 årig obligation

Jernhusen har genomfört en obligationsemission om 300 MSEK inom ramarna för sitt Medium Term Note-program (MTN-program).

Obligationslånet löper med en fast ränta om 0,61 procent under tre år. Obligationen kommer att noteras på Nasdaq OMX Stockholm.

Vi är mycket nöjda med den genomförda emissionen vars ändamål är att delfinansiera våra pågående investeringsprojekt med syfte att öka det kollektiva resandet på järnväg, säger Marcus Jansson, finanschef på Jernhusen.

Information om Jernhusens finansiering finns på bolagets webbplats www.jernhusen.se/finans.

Marcus Jansson, finanschef, telefon 08-410 626 20, marcus.jansson@jernhusen.se
Anders Bäck, ekonomidirektör/vVD, telefon 070-623 62 55, anders.back@jernhusen.se

Jernhusen äger, utvecklar och förvaltar ett fastighetsbestånd av stationer, stationsområden, underhållsdepåer och godsterminaler längs den svenska järnvägen. Jernhusen ägs av svenska staten och har 206 medarbetare. Huvudkontoret ligger i Stockholm. Fastighetsbeståndet uppgår till 182 fastigheter, med ett totalt marknadsvärde på 13,6 miljarder kronor.